få Cron til at starte et dødt prog
Fra : Palle Jeppesen

Dato : 30-03-03 00:17

hej
kan man få cron til at se om et program køre og starte det hvis det ikke gør
jeg har et lille program er har det med at gå ned og det ville være noget
nemmer hvis cron kunne starte det hvis det ikke kørte

Palle jeppesen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 30-03-03 01:56

"Palle" == Palle Jeppesen <Palle.jeppesen("remove-this-anti-spam")@mail.dk> writes:

> [...]
> jeg har et lille program er har det med at gå ned og det ville være noget
> nemmer hvis cron kunne starte det hvis det ikke kørte

Hvis programmet skal køre altid, er det nok mere init (via
/etc/inittab) du skal bruge. Prøv at se på man-siden for inittab.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Claus Albøge

Dato : 30-03-03 04:30

Anders Wegge Jakobsen <wegge@bakkelygaard.dk> writes:

> Hvis programmet skal køre altid, er det nok mere init (via
> /etc/inittab) du skal bruge. Prøv at se på man-siden for inittab.

Eller smartere endnu, med svscan+supervise fra daemontools:

http://cr.yp.to/daemontools.html
http://cr.yp.to/daemontools/faq/create.html#why

/Claus A

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-03-03 07:25

Claus Albøge skrev:

> Eller smartere endnu, med svscan+supervise fra daemontools:
>
> http://cr.yp.to/daemontools.html
> http://cr.yp.to/daemontools/faq/create.html#why

Eller, hvis det ikke behøver at være helt så smart, med pm:

   <ftp://ftp.dstc.edu.au/pub/DSTC/elvin/pm-2.1.1.tar.gz>

// Klaus

Fra : sv-e

Dato : 30-03-03 08:51

On Sun, 30 Mar 2003 00:17:22 +0100, Palle Jeppesen wrote:

> [...]
> gør jeg har et lille program er har det med at gå ned og det ville være
> noget nemmer hvis cron kunne starte det hvis det ikke kørte

Hej
Det kan du, du kan lave et script som starter dit program, logger
programmets processid i en fil, og lægge det i /etc/rc.d/initd med
relevante links til /etc/rc.d/rc?.d
Derefter kan du lave et script som checker om dit gemte processid er
aktivt, og hvis ikke kan du med scriptet genstarte dit
/etc/rc.d/initd/script. Dette script kan du jo så lade cron afvikle med
det ønskede interval.

Dette er måske ikke den smarteste løsning? Men på denne måde kan du bruge
cron til at styre dine ting.
vh
sv-e

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 30-03-03 10:53

Palle Jeppesen wrote:
> [...]
> jeg har et lille program er har det med at gå ned og det ville være noget
> nemmer hvis cron kunne starte det hvis det ikke kørte

Hvorfor ikke bare starte det med:

while true; do mitprogram; done

/Esben