Problemmer med update table
Fra : Preben Meisner

Dato : 29-03-03 19:17

Jeg har et lille community site hvor besøger har mulighed for at
oprette en profil. Når de har oprettet denne profil kan de senere
henne logge ind og redigere deres profil. Mitmit problem opstår
når
en record bliver opdateret med et tomt felt. Altså at brugern
f.eks. vælger ikke at have noget stående i et felt, og når den så
skal opdatere den record skriver den denne fejl:

Microsoft JET Database Engine error '80004005'

Field 'profiler.ram' cannot be a zero-length string.

/update.profile.asp, line 89

nogen der har en ide til hvordan man kan fikse det problem?

Mvh.
Preben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : S

Dato : 29-03-03 20:48

"Preben Meisner" <pmr@aperfectcircle.dk> wrote in message
> [...]
>
> Microsoft JET Database Engine error '80004005'
>
> Field 'profiler.ram' cannot be a zero-length string.

Du har sat 'profiler.ram' til ikke at måtte være tom i din database.

/S

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 29-03-03 22:11

> nogen der har en ide til hvordan man kan fikse det problem?

Du kan jo vælge at valdilere form-felterne inden du sender
informationerne i et client-sidesprog ...
JavaScript understøttes af flest i forhold til VBScript, så koden
kunne se nogenlunde sådan ud:

<script language="JavaScript"><!--
function valdilate() {
   fejlbesked = "";
   if (document.form1.navn.value == "") {
      fejlbesked += "-\tNavn,\n";
   }
   if (document.form1.alder.value == "") {
      fejlbesked += "-\tAlder,\n";
   }
   if (fejlbesked == "") {
      alert('Det er bare helt fint!');
      return true;
   }
   else {
      alert('Følgende felter er IKKE
udfyldt:\n\n'+fejlbesked+'\n\nRet dem venligst og prøv igen!');
      return false;
   }
}
// --></script>

<form name="form1" onSubmit="return valdilate()"
action="indsend.asp">
Indtast følgende:<br><br>
Navn:<input type="text" name="navn"><br>
<input type="text" name="alder"><br>
<input type="submit">
</form>

Så er vi straks ovre i en anden boldgade så dermed FUT:
dk.edb.internet.webdesign.clientside

Jonas

Fra : Preben Meisner

Dato : 30-03-03 00:38

Menningen er jo ikke at alle felterne SKAL udfyldes, brugerne skal
også have lov til bare at kunne lade nogen felter stå tomme, eller
slette informationer de tideligere har skrevet.

Fra : Philip

Dato : 30-03-03 00:55

Felterne skal kunne klare nullængde.
Sorry! Ved ikke lige, hvordan det klares i MySQL, men i Access klares det i
designvisning -> vælg "Tillad Nullængde" til alle felter, hvor du vil
tillade dette.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-03-03 00:40

> [...]
> else {
> alert('Følgende felter er IKKE
> udfyldt:\n\n'+fejlbesked+'\n\nRet dem venligst og prøv igen!');

DU kan også bare lave en alm. ifsætning i asp, men det gør bare at brugeren
måske skal indtaste alle sine oplysninger igen.

Feks.

If request.form("navn") <> "" then

osv