Spørgsmål omkring bærbar
Fra : Niels Solskin

Dato : 29-03-03 18:40

Hej Ng

Skal ud og købe en brugt Compaq Armada 7730MT.

Har ikke den store erfaring med bærbare.....

Er der noget jeg skal være opmærksom på ?

Køber medsælger et ekstra batteri, hvordan lades et batteri op ?

Med en lader eller mens computeren har strømstik i ?

Hvordan med netkort passer alle "bærbare-netkort" til alle bærbare ?

Hvordan med cpu opgradering kan man det ? eller er det mega dyrt ?

Mange tak for hjælpen

Niels

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-03-03 18:48

Niels Solskin wrote:
[...]
> Er der noget jeg skal være opmærksom på ?

Batteriets stand og maskinens almindelige funktionalitet.

> [...]

I.

> Hvordan med netkort passer alle "bærbare-netkort" til alle bærbare ?

Nej - enten er de 16-bit eller 32-bit. Sidstnævnte har typisk nogle
"knopper" på, der hindrer dem i at komme i en 16-bit port. 16-bit-kort
virker i begge slags porte-

> Hvordan med cpu opgradering kan man det ? eller er det mega dyrt ?

Afhænger af modellen - men det er væsentligt mere omstændigt end i en
stationær. Køb ikke en brugt bærbar med henblik på opgradering af cpu - køb
hellere en anden.

/Chr

Fra : Niels Solskin

Dato : 29-03-03 19:06

"Tak for svarene Christian lskin wrote:

> I.

> Nej - enten er de 16-bit eller 32-bit. Sidstnævnte har typisk nogle
> "knopper" på, der hindrer dem i at komme i en 16-bit port. 16-bit-kort
> virker i begge slags porte-

Er netkortet inde i maskinen eller eksternt ?? hvad er en port ?

Tak for din hjælp

Fortsat god Week-end

Niels

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-03-03 19:26

Niels Solskin wrote:

> Er netkortet inde i maskinen eller eksternt ?? hvad er en port ?

Det KAN det være på nogle (typisk moderne) modeller. Den port jeg tænkte på
var PCMCIA-porten (http://www.linksys.com/edu/images/pcmcia-slots.jpg) - et
hul i maskinen, hvor man kan udvide maskinens funktioner ved at smide
forskellige pcmciakort (eller pccard) i (se
http://grin.sc.edu/images/PCMCIA.jpg) såsom netværkskort, modem,
hukommelseskort osv. Der er typisk 2 sådanne pcmcia-porte i en bærbar - på
nogle kompakte modeller kun én.

/Chr

Fra : Leony

Dato : 30-03-03 17:37

"Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse

> Batteriets stand og maskinens almindelige funktionalitet.

Måske også lige tjekke om skærmen lider af alt for mange pixelfejl.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Niels Solskin