Dell Inspiron 8500
Fra : Jannik E.

Dato : 29-03-03 15:36

Nogen der har købt/prøvet den, og vil skrive lidt om den? - Er mest
interesseret i at høre om skærmen, tastaturet og støjniveauet...

--
Jannik

(Slet "removethis123", for direkte mail)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-03-03 15:45

"Jannik E." <jaes@removethis123mail.dk> skrev..."

> Nogen der har købt/prøvet den, og vil skrive lidt om den? - Er mest
> interesseret i at høre om skærmen, tastaturet og støjniveauet...

Har hverken det ene eller det andet, men inden for en bette uge skulle den
gerne står her på mit bord, hvis det stadig er aktuelt skal jeg da gerne
skrive hvad jeg synes om den!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Jannik E.

Dato : 29-03-03 16:14

"Peter Farsinsen" <spam@_S_P_A_M_farsinsen.dk> skrev i en meddelelse

> Har hverken det ene eller det andet, men inden for en bette uge skulle den
> gerne står her på mit bord, hvis det stadig er aktuelt skal jeg da gerne
> skrive hvad jeg synes om den!

Det må du meget gerne.

Fra : Jannik E.

Dato : 21-04-03 11:48

> [...]
> gerne står her på mit bord, hvis det stadig er aktuelt skal jeg da gerne

Har du fået den?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 22-04-03 11:30

"Jannik E." <jaes@removethis123mail.dk> skrev.."

> Har du fået den?

Nej elendige ringe ynkelige DELL har ikke fået den samlet endnu, sku' komme
her omkring den 29.

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-03-03 19:33

In article <6biha.1876$mI2.350597@news000.worldonline.dk>, Jannik E. wrote:
> Nogen der har købt/prøvet den, og vil skrive lidt om den? - Er mest
> interesseret i at høre om skærmen, tastaturet og støjniveauet...

Havde en 8000 indtil for lidt over et år siden, skærm
i 1400x1050 - Absolut fremragende. Har set 15" i 1600x1200,
hvilket var lige i overkanten.

Min havde ingen støjproblemer, den eneste ulempe er
størrelsen og vægten.

Nu da jeg selv har købt er det blevet til en Apple iBook
med 12" i 1024x768. Elsker den lille skærm, lav vægt, men
savner skærmopløsningen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-03-03 20:11

"Jannik E." <jaes@removethis123mail.dk> wrote in

> Nogen der har købt/prøvet den, og vil skrive lidt om den? - Er mest
> interesseret i at høre om skærmen, tastaturet og støjniveauet...

Dells skærme er generelt meget gode. Tastaturet er ligeså. Jeg har selv
haft en Inspiron 7500 som blæste meget, men støjniveauet var ret lavt,
så jeg kunne fint acceptere det.

Inspiron 8500 kan du købe til og med mandag med 2500kr i rabat hvis du
bestiller online (og husker at sætte et kryds i feltet "jeg bestiller
online og sparer 2500 kr" :)

Husk på at denne model er med widescreen, så det er ikke sikkert du kan
bruge sammenligninger med andre konventionelle LCD-displays på DEll
bærbare. Men normalt er det prima kvalitet de leverer.

Med venlig hilsen
Flemming

PS: Jeg kan ikke anbefale at spare på garantien. Det er MEGA dyrt at få
repareret en bærbar, hvis uheldet er ude (Min kærestes Inspiron 4000
havde en defekt på bundkortet som kostede 8000 at reparere - en
tilsvarende ny maskine kostede det samme, så det var ikke noget tilbud
vi tog imod). Så hvis jeg var dig ville jeg som minimum vælge de 3 års
garanti.

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-03-03 20:24

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev..."

> [...]
> tilsvarende ny maskine kostede det samme, så det var ikke noget tilbud
> vi tog imod). Så hvis jeg var dig ville jeg som minimum vælge de 3 års

Hørte om en der har smadret skærmen på sin Dell et eller andet laptop ...
det koster 9000,-

Jeg bestilte to stk's i samme omgang og fik garanti på dem begge til halv
pris, så prut prut prut ... det virker altså!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-03-03 14:28

"Peter Farsinsen" <spam@_S_P_A_M_farsinsen.dk> wrote in

> Jeg bestilte to stk's i samme omgang og fik garanti på dem begge
> til halv pris, så prut prut prut ... det virker altså!

Ja på den måde er det fint at spare, men jeg vil ikke anbefale at man
fravælger garanti for at spare lidt kroner nu... Man kan ende med at
fortryde det bittert om et år eller to.

Flemming

Fra : Jannik E.

Dato : 31-03-03 15:42

Tak for svarene.
Mht. til de tidligere Inspiron modeller, så er det min erfaring, at man med
edb-udstyr, desværre ikke kan regne med at en vare er god, selvom tidligere
modeller har været gode, og selvom producenten har et godt ry - bare til
skræk og advarsel

Fra : hans jørgen jensen

Dato : 31-03-03 19:47

> [...]
>
>--
>Jannik
>
>(Slet "removethis123", for direkte mail)

Hej Jannik E.

Jeg købte sidste år en Dell 8200 til min arbejdsplads. Jeg kan
sige dig den er så lydløs at man skal helt ned og lægge øret til
CPU´ern. Et godt køb, men ikke til bambuspriser, men det virker.

Hilsen
Hans Jørgen

Jeg