Pentium 4 2533 eller 512 samsung ram
Fra : Peter Hønborg

Dato : 29-03-03 13:02

Hvad ville i købe jeg har nu en pentium 1600mhz og 512 ram! Jeg vil bare
have en af tingene men ved ikke hvad!

Fra : Martin S.

Dato : 29-03-03 13:15

"Peter Hønborg" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad ville i købe jeg har nu en pentium 1600mhz og 512 ram! Jeg vil
bare
> have en af tingene men ved ikke hvad!

Hvis dine RAM er DDR, så ville jeg helt klart gå efter en kraftigere
CPU. Det er meget tvivlsomt at du overhovedet vil kunne mærke den
investering hvis den gøres i RAM. Forskellen er fra de 256 til de 512.
Vedr. CPU:
Husk at dit board skal understøtte FSB533 eller også skal du kunne sætte
boardet til 133 på FSB. CPU-en quadpumper selv til 533.
Men har du overvejet at sætte FSB på 125 eller deromkring på din
nurværende CPU? Så burde du kunne få en P4 2,0 GHz ud af det uden de
store problemer. Måske kun 1,8 eller lign. afh. af FSB-en og hvad din
CPU kan tolerere.
Se www.overclockers.com for mere info

Du må også lige overveje om ikke grafikkortet skal udskiftes (afh.
naturligvis af hvad du har nu...)

Sidst: Til officebrug og windows vil du ikke kunne mærke nogen forskel i
hastighed, da det også afhænger af harddisk etc. etc.
Men ved spil o.lign. kan det godt mærkes - men det afhænger i lige så
høj grad af hvad dit grafikkort er i stand til...

Martin S