Trådløst netværk
Fra : Else Og Ole Agerskov

Dato : 29-03-03 11:36

Jeg har et hjemmenetværk med bl.a. en bærbar PC der kører trådløst via
AccesPoint.
Kan alle og enhver indenfor AccesPoint'ens rækkevidde gå ind på vores
bredbåndsforbindelse, fælles printer og fælles filer?
Hvordan kan jeg evt. forhindre det?
Fælles ADSL kører via TCP/IP protokol og hjemmenetværket via NetBEUI
protokol.
For at få hjemmenetværket til at tale sammen, ændrede jeg primær
netværkslogon fra klientprogram til Microsoft netværk til windows logon,
hvilket bl.a. bevirkede, at der ikke længere blev forespurgt om adgangskode.
Jeg har ikke så meget forstand på det og kan p.t. ikke finde ud af, om der
kan laves adgangskoder til windows logon
Mvh. Ole

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-03 01:22

Du skal sætte kryptering til så kan andre ikke komme på din Access point,
men du mister noget performernes eller også skal du sætte mac adgang, dvs.
at du kun give nogle netkort adgang for dine maskiner.
Login via win95/98 er ikke nok.

/soli