PHP på Web10
Fra : Carsten

Dato : 29-03-03 11:25

Jeg har et færdigt forum som jeg skal køre via web10, men jeg kan ikke
aktiver de php script der er.

Er der nogen som køre php hos web10 som kan hjælpe?

Mvh

Carsten

Fra : Michael A - 1go.dk

Dato : 29-03-03 11:37

"Carsten" <howard@NOSPAMadslhome.dk> wrote in message
> [...]
> aktiver de php script der er.
>
> Er der nogen som køre php hos web10 som kan hjælpe?

Hvad siger web10's suuport, når de hjælper dig?

--
Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen

Fra : Carsten

Dato : 29-03-03 11:44

"Michael A - 1go.dk" <usenet1@1go.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger web10's suuport, når de hjælper dig?

Jeg har forespurgt i dag og fået besked på at der åbner et forum på deres
siden inden for det næste døgn, hvor jeg kan stille mit spørgsmål og der
skulle være nogen som kunne hjælpe!

Det er ok, men jeg vil have hjælp nu!

Carsten

Fra : Michael A - 1go.dk

Dato : 29-03-03 11:58

> Det er ok, men jeg vil have hjælp nu!
> Carsten

Måske er der nogen i en af PHP grupperne der kan hjælpe.. ellers er
eksperten.dk et glimenrede site til den slags.

Der er intet web10 eller starthotel support herinde. (selvom det til tider
kunne se sådan ud)

Held og lykke med PHP scriptet

Fra : Carsten

Dato : 29-03-03 12:50

> Der er intet web10 eller starthotel support herinde. (selvom det til tider
> kunne se sådan ud)

Det kunne være at jeg var heldig at der faktisk var nogen web10 kunder som
havet en erfaring med det.

Carsten

Fra : Michael A - 1go.dk

Dato : 29-03-03 12:57

> Det kunne være at jeg var heldig at der faktisk var nogen web10 kunder som
> havet en erfaring med det.
> Carsten

Yep.. det er bare ikke det rigtige sted.. misforstå mig nu ikke - det er
ikke fordi jeg ikke kan forstå du gerne vil kunne løse dine problemer..
dette er bare ikke stedet.. kunne være kønt hvis jeg f.eks. fjernede mit
eget supportfora og henviste alle til denne gruppe

Iøvrigt er eksperten.dk nok noget hurtigere.. jeg vil næsten garantere at du
får svar indenfor 2-3 minutter.

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-03-03 13:39

> Det kunne være at jeg var heldig at der faktisk var nogen web10
> kunder som havet en erfaring med det.

Rigtigt. Faktisk har jeg haft erfaring med et PHP problem hos web10,
men jeg kan ikke udfra dit indlæg se hvor problemet er?

Faktisk har jeg på fornemmelsen at problemer er på kode siden og
dermed også Michaels råd er det bedste du kan følge.

Jeg havde et problem med et php forum... Det opstod fordi web10 havde
opgradet til en nyere version af php. Problemet blev løst ved at
rette i min kode.

--
Palle Jensen

Fra : Flemming Dynt

Dato : 29-03-03 19:18

> Er der nogen som køre php hos web10 som kan hjælpe?
>
> Mvh
>
> Carsten

Kører et lille cms system i rent php, ingen problemer
mvh fdy

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 29-03-03 20:02

"Carsten" <howard@NOSPAMadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et færdigt forum som jeg skal køre via web10, men jeg kan ikke
> aktiver de php script der er.
>
> Er der nogen som køre php hos web10 som kan hjælpe?

Den slags spørgsmål kan med fordel stilles på www.iknow.dk som også drives
af folkene bag Web10 mv.

Fra : Ole :-\)

Dato : 29-03-03 21:24

Allan Lund Soerensen skrev.
> Den slags spørgsmål kan med fordel stilles på www.iknow.dk som også
drives
> af folkene bag Web10 mv.

Desværre har de bare det der pointsystem

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 30-03-03 12:10

" Ole " <spam@ads.føj> skrev i en meddelelse

> Desværre har de bare det der pointsystem

Og?
Det er vel bare lidt sjovt, så det også er noget ved for andre brugere at
svarer.

Fra : Jens G

Dato : 30-03-03 08:47

On Sat, 29 Mar 2003 11:25:13 +0100, "Carsten"
<howard@NOSPAMadslhome.dk> wrote:

>Jeg har et færdigt forum som jeg skal køre via web10, men jeg kan ikke
>aktiver de php script der er.
>
>Er der nogen som køre php hos web10 som kan hjælpe?

Jeg kører phpbb2 med MX-System portal, og havde ikke de store
problemer med det.

Du kommer nog til at fortælle lidt mere om hvad det er for et forum,
samt hvordan problemet udarter sig.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Carsten

Dato : 30-03-03 16:46

"Jens G" <jensg@tdcspacenot.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører phpbb2 med MX-System portal, og havde ikke de store
> problemer med det.
>
> Du kommer nog til at fortælle lidt mere om hvad det er for et forum,
> samt hvordan problemet udarter sig.

Det er også phpbb2 jeg vil køre.
Men fra at jeg ikke har kunne får det til at starte er det nu op og køre!
Jeg kunne føre ikke aktiver selve installations processen, men det virker
nu, der skulle nok bare lige aktiveres noget på den server jeg ligger på.
Jeg har valgt at den skulle køre mysql.

Men nu vil jeg lige høre om hvad for en jeg skal vælge.
MySQL 3.X
MySQL 4.X

Mvh

Carsten

Fra : Jens G

Dato : 30-03-03 21:15

On Sun, 30 Mar 2003 17:46:29 +0200, "Carsten"
<howard@NOSPAMadslhome.dk> wrote:

[...]
>Men nu vil jeg lige høre om hvad for en jeg skal vælge.
>MySQL 3.X
>MySQL 4.X

Du kan lave en php info fil, som kan give dig den oplysning.
Den skal indeholde nedenstående kode:

<?
phpinfo()
?>

Kald f.eks. filen infophp.php og upload den til serveren.
Kør den fra din browser, og du vil få en masse info, bl.a. hvilken
version MySQL der køres.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 30-03-03 10:04

"Carsten" <howard@NOSPAMadslhome.dk> skrev i en meddelelse news:3e857487$0$141$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har et færdigt forum som jeg skal køre via web10, men jeg kan ikke
> aktiver de php script der er.
>
> Er der nogen som køre php hos web10 som kan hjælpe?

På min side har jeg efter en del forsøg og hjælp fra gruppen
her fået det til at køre med en simpel quiz-side.
Efter flytningen fungerede det ikke - og en henvendelse er
ikke besvaret efter 2 uger.
Men det fungerer igen - hjælpen fandt jeg på deres
faq-side, hvor scriptet skulle tilføjes nogle linier.
Prøv at kigge her.

Per A. Hansen

Fra : kc

Dato : 30-03-03 19:10

Jeg kører php.

Prøv at indsætte (se FAQ 4):

$HTTP_GET_VARS = $_GET;
$HTTP_POST_VARS = $_POST;
$HTTP_FILES_VARS = $_FILES;
$HTTP_SERVER_VARS = $_SERVER;

extract($_GET);
extract($_POST);
extract($_FILES);
extract($_SERVER);

i starten af koden.Det virkede hos mig uden problemer. Ellers er de ved at
sætte globals til on. Jeg kan dog ikke registrere skiftet endnu.

kc