Hvor bliver harddisken af ?
Fra : oscarp

Dato : 29-03-03 09:49

Jeg har haft et uproblematisk system med 1 x 80 WD (master) og 1 X120
WD på en W2K maskine (MSI K7266 Pro).
Efter fjernelsen af 120WD (har kun fungeret som slave) er computeren
begyndt at opføre sig meget underligt.
Biosen kan ikke finde disken som den plejer dvs på autosøgning og
derfor nægter at boote systemet. Jeg kan finde haddisken med manuel
søgning, hvorefter alt er igen OK, men kun indtil næste gang jeg
tænder for computeren, hvor alt er atter glemt.
Hjælp?

Hilsen
Oscar

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 29-03-03 10:32

"oscarp" <oscarp@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> søgning, hvorefter alt er igen OK, men kun indtil næste gang jeg
> tænder for computeren, hvor alt er atter glemt.

måske dit bios batteri er ved at være dødt???

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 29-03-03 12:16

oscarp wrote:

> [...]
> søgning, hvorefter alt er igen OK, men kun indtil næste gang jeg
> tænder for computeren, hvor alt er atter glemt.

jeg havde engang sucess med genoplivningen af en gammelpc.
samme symptom.
tog batteriet ud, rensede det lidt, satte det i, og lod computeren stå
tændt i 3 døgn.
så huskede den igen.