MS Windows
briani 27239
Hvordan flytter jeg HD m. Wind.2000 Pro ti~
Fra : Annie & John

Dato : 29-03-03 09:29

Jeg har Windows 2000 pro på en HD/maskine, men vil flytte HD til en anden
maskine. Hvordan kan jeg overføre HD uden at formatere/geninstallere alle
mine programmer?

Venlig hilsen
Annie

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-03 09:49

Annie & John skrev:

>Jeg har Windows 2000 pro på en HD/maskine, men vil flytte HD til en anden
>maskine. Hvordan kan jeg overføre HD uden at formatere/geninstallere alle
>mine programmer?

Selve den fysiske flytning er nem nok, og hvis harddisken kører
under et 2000-system, kan hele indholdet også læses. Men hvis du
gerne vil bruge hele det gamle operativsystem uden videre, er der
et problem - nemlig at hardwaren i den nye maskine ikke er magen
til den gamles.

Muligvis kan systemet installere det nye hardware, men jeg ville
ikke bryde mig om at have sådan en usikker situation.

Jeg prøvede for sjovs skyld at sætte en rå Win98-installation fra
én maskine over på en anden for at se om jeg kunne spare tid. Da
der var gået et kvarter med at der var fundet ny hardware og er
det o.k at installere den og den driver?, så synes jeg ikke det
var sjovt mere og opgav. Maskinerne er begge relativt nye og købt
med et lille års mellemrum fra samme firma.

Jeg har ingen erfaring med at flytte Win2000.

--
Bertel

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 29-03-03 11:44

Annie & John wrote:

> Jeg har Windows 2000 pro på en HD/maskine, men vil flytte HD til
> en anden maskine. Hvordan kan jeg overføre HD uden at
> formatere/geninstallere alle mine programmer?

Jeg har flyttet en Windows 2000 Pro installation fra en gammel Celeron
computer til et nyt Athlon-system. Jeg mener jeg skulle køre en repair
fra installations CDen, men ellers gik det fint.

Der er en artikel om det her:
http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/win2k.htm
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Annie & John

Dato : 30-03-03 17:34

Hej Toke,

Tak for dit svar, det var lige det jeg skulle bruge, for at komme videre.

Venlig hilsen
Annie