13 mdr. - sove 1 eller 2 gange om dagen?
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 29-03-03 08:06

Hej NG!

Jeg er i tvivl om, hvor vidt jeg skal gå over til at lade min søn på godt 13
måneder sove kun en gang om dagen. Det bliver nok lidt svært at holde ham
vågen hele formiddagen, men indimellem sker det alligevel.
I går sov kan kun en gang, og han har sovet fantastisk i nat (og sover
stadig nu kl. 8) hvilket er temmelig unormalt. Så måske sover han også bedre
om natten, hvis han kun sov en gang om dagen??

Er der andre med børn på den alder som kan give deres besyv med?

Mange hilsner
Lisa

Fra : nicolehh

Dato : 29-03-03 08:49

"Lisa Terpe Woods" skrev d. 29-03-03 08:06 dette indlæg :
> [...]
> om natten, hvis han kun sov en gang om dagen??
>
> Er der andre med børn på den alder som kan give deres besyv med?

Min datter på 13 mdr. sover både middagslur og ca. 30-45 min om
eftermiddagen, men jeg kan da gost mærke på hende at den lur om
eftermiddagen er ved at være til "besvær", det er sjældent hun egentlig
sove, men bare ligger i sin seng og snakker og leger...

Tror at det er ok at lade din søn sove på det/de tidspunkter der nu
passer ham, dvs. hvis han ikke har brug for sin eftermiddagslur, hvorfor
så "tvinge" ham til at sove, når han nu har bedre af at undvære og så
sove SÅ meget bedre om natten!!?!

Jeg tror også at min datter snart vil undvære sin eftermiddagslur, for
hun er også begyndt at være "hys" når hun så skal i seng om aftenen...
Så det burde vel være nogenlunde på det her tidspunkt at de små skal
afskæres fra deres ekstra lur...

Men fremtid held og lykke med ham, det er en sjov alder!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Andersen

Dato : 29-03-03 09:09

"Lisa Terpe Woods" <terpe@fdfmosede.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om natten, hvis han kun sov en gang om dagen??
>
> Er der andre med børn på den alder som kan give deres besyv med?

I vuggestuer er det meget almindeligt at prøve at regulere til en middagslur
i 1-årsalderes. Men vær forberedt på en overgangsperiode på et par måneder,
hvor barnet har brug for '1.5' middagslur.

Tine

Fra : NN

Dato : 29-03-03 09:34

Vores barn på snart 15 mdr. er efter hun er begyndt i vuggestue at
"automatisk" droppe eftermiddags luren.
Hun har nu aldrig sovet ret meget ( højst 2 timer i de "lyse" timer).
Nu har hun eget værelse ( endelig *SS*) og sover faktisk igennem, og det
tror jeg er fordi hun kun får den ene lur ( som er selv valgt fra hendes
side) og er senge klar allerede kl 19 hvor det før var ved 21-23 tiden.
Tilgengæld er hun kampklar kl 04:30-06:30.(Gabbb også i week-enden.) Det
variere lidt og nogen gange kommer hun ind og tager de sidste timer i vores
seng mellem os.

Jeg tror at hvis din søn virker som om han ikke har brug for den ekstra lur
så lad ham være vågen. Så når han også at opleve mere istedet for at sove
tiden væk *SS* Han skal ihverfald ikke "tvinges" til at sove "fordi det
plejer han"!
Men når han gerne vil sove om formiddagen kan jeg godt se at det måske kan
være lidt svært at holde ham gående men det kommer helt af sig selv.

Ved ikke om du kunne bruge dette til noget

M.v.h Janne
--

Stiletter & Lårlange støvler .... www.stiletshop.dk

Fra : Musen

Dato : 29-03-03 21:31

> [...]
> om natten, hvis han kun sov en gang om dagen??
>
> Er der andre med børn på den alder som kan give deres besyv med?

Hej Lisa
Jeg synes du skal prøve at se om han kan undvære den ene lur, og kan han
ikke det, ja så må han jo have den.
Vores søn er 15 mrd. og startede i dagpleje i januar. Dagplejemoderen ville
gerne have at han ikke skulle sove om formiddagen, men nogle gange er hun
stadig nødt til at lægge ham ud, da han ellers er så træt at han sidder og
sover et eller andet sted *SS*
Det skal lige siges, at han altid har sovet MEGET, lige nu sover han 1-1½
time om formiddagen, 2-3 timer om eftermiddagen og 11-12 timer om natten.
Men han har brug for søvnen, og så er der jo ingen grund til at han ikke
skal have den
Held og lykke med projektet.
Venlig hilsen Mia