Skøre vaner.
Fra : Ann K.

Dato : 28-03-03 23:05

Hejsa.
Sidder her og funderer lidt over Punish selvopfundne begreb
"Robothunde"...
Må jo indrømme at jeg på en måde godt kan lide ordet... men at jeg nok
vil bruge det i en anden kontekst, end han gør
Nå... men så er det jeg kommer til at tænke på mine hundes underlige
vaner.. som jeg under ingen omstændigheder vil pille ud af dem! Heller
ikke selv om det nogen gange ville gøre livet (en del!) lettere for mig
og Manden.... Vanerne er med til at udgøre hundenes unikke
personligheder!
For at illustrere kommer her nogle eksempler:
Sif... Skal altid ligge på ryggen midt på græsset og solbade.... har en
tuden, når hun hilser eller tigger, der fik naboen til at døbe hende
"Tågehornet"... skal konstant samle alt (også nullermænd og døde
edderkopper) op fra gulvet - og bare vade frem og tilbage med det i
munden... "smiler" når Manden kommer hjem... flygter omgående i
sikkerhed, hvis en af kattene hvæser... HADER ræven og at komme i bad...
nægter at gå ud i vandpytter... ruller sig i alt ildelugtende, som hun
kan finde (hvis ikke vi omgående forhindrer hende i det!)... ææææælsker
at blive kløet på inderlårene - hun kan ligefrem gå i spagat, når det er
rigtig godt!... tager ofte Mandens håndled i munden... kan rulle sig
sammen til det rene ingenting, hvis det betyder at hun så alligevel kan
komme til at ligge i sofaen - selv om den allerede er optaget af 4
mennesker ... kan ikke fordrage at jeg eller Manden ligger på
gulvet - og forsøger så at grave sig ind under os...

Dise... leger fangeleg med den ene af kattene... gnider sig rundt i mig,
når jeg kommer hjem, mens hun "gnuffe-knurrer"... betragter gæster, som
noget, der kun er til for at kæle med hende... jager edderkopper med
lige så stor begejstring som kattene - og mindre held! ... hopper op
i min lænestol, lige så snart jeg går fra den... står/ligger henover
sofaryggen (bagbenene er stadig på sofasædet) med hovedet lænet mod
vindueskarmen og kigger ud - eller sidder på sofaryggen, gerne med en
kat mellem forbenene... bliver lukket ude fra badeværelset, når vi
bader - ellers skal vi også til at tørre en meget våd hund!... gøer som
en gal, hver gang vi går forbi nr 56 på vejen (der bor den store dumme
schæfer!)... skal altid lige et smut rundt om thujaen i forhaven, når vi
kommer hjem fra tur... skraber med poterne på mit ben, når hun skal
ud...

Som sagt... alle de nævnte ting er noget vi sagtens kunne træne væk...
men jeg ville ikke undvære dem!!!
Det er jo så hyggeligt at blive mødt af Tågehornet, når man kommer hjem

Mvh Ann

Fra : Kosmonauten

Dato : 29-03-03 02:22

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
<RITSCH et yderst dæjligt indlæææg om vaner>

Hej Ann K (maajet formelt.)
Skønt indlæg om skøre og sjove vaner.
Robothunde, hmm ja jo, det er vel hunde som er så gennemtrænet at de ikke
kan finde på noget selv uden en kommando og har fået frataget en del af det
der kan kaldes "hund", ved nu ikke om det lige er det Punish mener, for jeg
har ikke læst indlægget.

Jeg synes at det er et flot syn når "vi" møder hunde der bare kan en hulens
masse på kommando, men Laika og jeg er nok lidt små anarkistiske, for hun
har en masse sjove vaner og måske i andres øjne uvaner, men hun er sådan som
jeg mener at hun skal være.
Kom hun i hænderne på en virkelig kradsbørstig hundetræner, ville vedkomne
sikkert både ringe til Roger Abrantes, Jørn Hjorting og Lene Siel ;C)

Nå men sæføli bliver hun da "aktiveret" og deslige, men hendes vaner skal
hun da ha lov til at beholde, det er jo en del af hendes øhhhh
"personlighed"!?!?

Giv en guffer til du ved hvem fra
Martin & Laika, som har opfundet denne (desværre sørgeligt aktuelle vitz):
Hvorfor taber Irak krigen?? De skyder jo med SKOD missiler( uha ja den var
dårlig i know)

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 08:37

Hej...fik lige lyst til at komme med et bidrag..det er jo altid skønt at
kunne fortælle om sit vidunder derhjemme!
Gandalf..leger lige godt med kæmpestore hunde og bittesmå
kattekillinger. Han lurer lynhurtigt, hvordan det pågældende dyr bedst
kan finde ud af at lege, for han vil være sikker på at kunne holde legen
igang. Således fandt han ud af, at Magnus, lille kattekilling, var
tryggest, hvis det var ham der løb efter Gandalf. Så det gjorde de en
times tid..til os menneskers store fornøjelse. På samme måde fandt han
ud af, at hvis man skulle lege med Tyson, som er et enormt rotte/lab
kryds, skulle man have hver sin sutteklud i munden og løbe stuen rundt i
stor fart, hvilket inkluderede et hop op i sofaen hver gang!

Gandalf...som selv om han er en gravhund bare bliver i haven, når vi
hugger brænde, ordner bede m.m. Lige indtil vi ser på ham, så "falder
han ud" af haven...

Gandalf...for hvem den store komme-hjem-hilse cermoni består af høje,
lykkelige skrig. Det gælder også når min mor kommer på besøg.

Gandalf, der godt ved han først må gø af fremmede efter klokken 16, når
naboen, der er en lægeklinik, har lukket!

Og jeg ku blive ved

Kh Christina, der egentlig bedre kan lide dyr end mennesker!

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 29-03-03 08:55

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message news:3e854d91$0$130

> Gandalf...som selv om han er en gravhund bare bliver i haven, når vi
> hugger brænde, ordner bede m.m. Lige indtil vi ser på ham, så "falder
> han ud" af haven...

Ok, det vil vi godt lære... For Molly har det lige omvendt, hun checker om
jeg ser på hende og smutski, så er hun pist væk.... Så længe jeg holder øje
med hende ligger hun bare og slapper af.

:Pia

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 09:14

"Pia J" skrev d. 29-03-03 08:55 dette indlæg :

> [...]
> jeg ser på hende og smutski, så er hun pist væk.... Så længe jeg
holder øje
> med hende ligger hun bare og slapper af.

ja..men Molly er jo heller ikke en gravhund!!!!! Jeg aner faktisk ikke,
hvordan Gandalf har lært det. Måske fordi han atid bare har "været med",
når vi skal noget. Måske føler han sig tryg, når jeg ser på ham... så
ved han, jeg holder øje og kan fortælle, hvad han må og ikke må? Ved det
ikke...
Her til morgen fik han lirket bagdøren op og luftede sig selv... fandt
jeg ud af, da jeg ville lufte ham! Da sad han pænt på den gale side af
døren og ventede på at komme ind!

Og for lige at blive i de skøre vaner: Når vi siger "hallo", styrter han
gøende hen til hoveddøren, ligegyldigt om vi er hjemme eller på besøg
hos nogen. Og vi ANER ikke hvordan har fået den ide, for vi siger aldrig
"hallo" til folk der kommer! Manden sad og ordnede computer en dag og
sagde irriteret "hallooo" til skærmen, fordi den ikke ville som
han...hvorefter hunden kastede sig gøende ned af trappen!!!! Og min
svigerfar sagde "hallo" i telefonen til en, han talte med...hvorefter
hunden lavede samme trick!!!!

Kh Christina med den sære gravhund!

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 29-03-03 08:32

> Det er jo så hyggeligt at blive mødt af Tågehornet, når man kommer hjem

Skøre vaner er med til at gøre det hyggeligt. Max mener stadig han kan ligge
på skødet selvom han er 43 kg albuer og Molly lufter sin utålmodighed ved at
sige VUVUVUVUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. Når hun løber og skal stoppe,
bruger hun halen som bremse/styreraket ved at snurre den rundt som en
propel, det ser godt nok sjovt ud! Når vi kommer hjem står der en kænguru
inde ved vinduet og hopper op og ned med flagrende ører, for han må jo ikke
stå i vindueskarmen... Man skulle tro han var halv foxterrier!

Mange gange er de ting man bliver irriteret over også dem man griner mest
af, så der bliver ikke gjort så meget ved det...

:Pia