server
Fra : andy

Dato : 28-03-03 23:19

hej NG

jeg vil høre vilken udgave af linux i vil råde mig til at bruge.
Det er til min gamle pc, som skal fungere som fil server for min windows
arbejdstation og min Redhat8 arbejdstation,og eventuel hvilke programmer
jeg bør køre med. Det skal mest bruges til at dele filer som bileder og
html filer. og tekst.
jeg ved ikke om redhat er det bedste valg, eller det bare er mig der
skal øve mig lidt mere.

Fra : Thomas

Dato : 29-03-03 08:34

"andy" <brandorff@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> html filer. og tekst.
> jeg ved ikke om redhat er det bedste valg, eller det bare er mig der

Jeg bruger SME E-smith 5.6 som er en ren server dist.
den er ret nem at gå til, og selve installtionen tager 10-15 min, hvor den
kører det hele selv.
den instalerer de mest basale pakker, og du kan evt.tilføje en smule,
senere, men jeg har ikke oplevet at det har været specielt relevant.
den har alt, samba, mail server, Hp server osv, hvad man kan forvente af en
server.
Den er da værd at prøve, da den er ret stabil og meget simpel at gå til.
du kan hente den fra www.e-smith.org
og den fylder 1 cd.
selve systemt fylder ikke mere end 4-500 Mb installeret.

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::