Genstart ... strømforsyningen?
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 28-03-03 21:11

Hej

Jeg har nogle problemer med, at min computer genstarter i win2k og winXP
uprovokeret. Det sker oftest i spil. Det er aldrig sket i min Red Hat 8. Jeg
mistænker lidt min strømforsyning for at være for lille.
Mit system:
Athlon 1600+ XP
Epox 8KHA+
Radeon 8500
2 seagate baracuda IV
2 cd/dvd drev
SB Audigy
300 W antec strømforsyning

Er der nogen, der har et program der anvender en masse hw og dermed bruger
en masse strøm? (jeg vil hermed forsøge at teste, om det er
strømforsyningens skyld)

/Jeppe

Fra : Roland Vogt

Dato : 28-03-03 21:16

har oplevetdet samme med en k6-II 500 mhz .....

300W strøm

min bror har oplevet det med en intel 900 ......
"Jeppe Vesterbæk" <jhve02@----FJERN-----------control.auc.dk> skrev i en
meddelelse news:b62a8i$b1h$1@sunsite.dk...

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 28-03-03 21:23

> har oplevetdet samme med en k6-II 500 mhz .....
>
> 300W strøm

hmm, well 300W burde da være nok her?

/Jeppe

Fra : Leony

Dato : 29-03-03 16:41

> [...]

> winXP uprovokeret. Det sker oftest i spil. Det er aldrig sket i min
> Red Hat 8. Jeg mistænker lidt min strømforsyning for at være for

Hvis du slår automatisk genstart ved fejl fra, så får du en fejlmeddelse
som
kan bruges til fejlfinding. Du gør følgende:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret ->
tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern hakket i
Genstart
automatisk.
I hvert fald i de fleste tilfælde. Ovenstående er fra XP, men det skulle
foregå på samme måde i 2000.

Hvis det oftest sker i spil, så kan det have noget med
grafikkortsdriveren at gøre. Prøv at opdatere de drivere du bruger.
En anden fejlkilde kunne være defekte RAM.
Hvis du kender en du kan låne en strømforsyning af, så kunne du prøve
det.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/