Ram og processor test software
Fra : Nenad Dragic

Dato : 28-03-03 20:50

Hejsa

Hvilket software skal man bruge hvis man har mistanke til at cpu eller
rammen fejler?

På forhånd tak

ND

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 22:32

>Hejsa
>
>Hvilket software skal man bruge hvis man har mistanke til at cpu eller
>rammen fejler?
Prøv SiSoft Sandra.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-03-03 10:27

Jeg vil nu nok hellere bruge memtest http://memtest86.com/

--
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 21:51

>Jeg vil nu nok hellere bruge memtest http://memtest86.com/

Ville også nævne det, men kunne ikke huske navnet, da jeg aldrig har brugt
det, ud af små 20 PC'er Amigaer osv, siden 1980, har jeg kun haft 2 fejl i
enheder, nemlig 2 HD, det er ikke så dårligt igen, en næsten problemfri
computer tid, men jeg skifter også hver 1.5 år.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Leony

Dato : 29-03-03 16:44

"Nenad Dragic" <newsgroup@dragic.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket software skal man bruge hvis man har mistanke til at cpu eller
> rammen fejler?

Prime95 skulle kunne teste om CPU'en regner rigtigt:
http://www.mersenne.org/freesoft.htm

Der findes en del programmer til at teste RAM med:
http://www.home.earthlink.net/~alegr/download/memtest.htm
http://www.simmtester.com/PAGE/products/doc/docinfo.asp
http://hcidesign.com/memtest/
http://www.memtest86.com/

Husk at læse FAQ og vejledninger til programmerne. Ofte er det forklaret
hvordan de bruges og hvordan resultaterne skal tolkes.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/