Frederiksborg Amt
Fra : Ole Aaquist Johansen

Dato : 27-03-03 20:55

I tirsdags var der indbudt til møde i Hillerød med det formål at afdække
behovet for at oprette egen lokalafdeling af DOF i Nordsjælland.

Jeg havde tilmeldt mig, men måtte blive hjemme p.gr.af sygdom.

Er der deltagere her i gruppen, som kan give en slags referat, eller evt.
henvise til et andet forum?

--
Mvh Ole Aaquist Johansen, Fredensborg

Fra : Stig Linander

Dato : 28-03-03 15:15

Thu, 27 Mar 2003 20:54:32 +0100, skrev Ole Aaquist Johansen bl.a. ...

> [...]
> Nordsjælland.

> Er der deltagere her i gruppen, som kan give en slags referat,

En meget kort og meget subjektiv beretning ...

Stort fremmøde - ca. 75.

Idéen var at splitte Københavnsafdelingen, der som den eneste af
DOF's lokalafdelinger dækker hele tre amter. Selv efter et split vil
Københavnsafdelingen stadig være den suverent største lokalafdeling,
og Frederiksborg Amt afdelingen vil lige så suverent være den
næststørste.

Men Københavnsafdelingen kører jo ganske godt (dette er en ros!), og
folk i Helsingør var ikke meget for at støtte en lokalafdeling med
hovedsæde i Hillerød. Det er hurtigere at komme til København med
Kystbanen (når den kører) end det er at tage "Lille Nord" til
Hillerød.

Så man endte med at dele folk op i tre grupper: Hillerød, Helsingør
og Frederikssund. Så var min interesse i mødet slut. Jeg synes det
var kørt af sporet. Jeg valgte dog at blive. Der var flere der gik,
da vi rokerede rundt i grupperne, og jeg har fra anden side hørt at
mindst én af disse gik fordi den pågældende også syntes at det var
kørt af sporet.

Hvorfor jeg synes at det var kørt af sporet?
DOF kan (og skal) ikke konkurrere med DN om at lave så små
lokalafdelinger. "Min" lokale DN-afdeling har en fuglegruppe, som
jeg er medlem af. Vi har ikke brug for to lokale fuglegrupper.

Jeg vil foretrække at bevare Københavnsafdelingen. Det vil dog være
en god idé om man lagde bl.a. nogle foredrag ud til f.eks. Hillerød,
for de fleste herude gider næppe tage helt ind til København en
hverdagsaften.

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Ole Aaquist Johansen

Dato : 28-03-03 17:38

Stig Linander <no_reply@030328.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:392679653677@030328.dk...
> Thu, 27 Mar 2003 20:54:32 +0100, skrev Ole Aaquist Johansen bl.a. ...

KLIP

Tak for dit referat, Stig.

Jeg kan godt følge dig - det er ikke den slags lokalgrupper, der er størst
behov for. Det er lidt ærgerligt, at der ikke var enighed. Men det er jo
rigtigt - set med en Helsingoraners øjne -, at København er lige så tæt på
som Hillerød. Måske man synes det samme i Farum eller Frederikssund.

På den anden side er det en besnærende tanke, hvis vi lokale kunne samles om
en lokal-afdeling.

Med venlig hilsen

Ole Aaquist Johansen, Fredensborg