Gottfried Dildei??? (Til Kimmi)
Fra : Jeannette Sjoberg

Dato : 28-03-03 09:07

Hej

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde info om Dildei's indlæringsmetoder
på sporet, han lyder til at være en klog mand, men jeg kan ikke finde noget
om ham på Nettet...
Det må gerne være bøger, videos eller andet - det er selvfølgelig nemmest
hvis jeg kan finde det på Nettet, men ikke det primære.

Jeannette
www.bouvier.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 09:43

"Jeannette Sjoberg" <jeannette@bouvier.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det må gerne være bøger, videos eller andet - det er selvfølgelig nemmest
> hvis jeg kan finde det på Nettet, men ikke det primære.

Har du prøvet at søge efter Dildei's
http://www.google.com

der kommer en masse op!

Fra : Winther

Dato : 28-03-03 12:29

> [...]
> Det må gerne være bøger, videos eller andet - det er selvfølgelig nemmest
> hvis jeg kan finde det på Nettet, men ikke det primære.

Hejsa

Jeg har lige bestilt båndet på www.canis.no .

Vh. Winther, som måske har fortrudt lidt, min hund skal jo ikke deltage i
BHP eller IPO.

Fra : Jeannette Sjoberg

Dato : 28-03-03 17:34

Hej Winther...

Jeg kigger lige på Canis.no når jeg kommer fra job i morgen - det kan jo
være vi kan finde ud af noget med dit videobånd, hvis du er interesseret?

Jeannette...

Fra : Winther

Dato : 29-03-03 00:30

> [...]
> være vi kan finde ud af noget med dit videobånd, hvis du er interesseret?

Det kan vi sagtens, jeg har bare ikke modtaget den endnu.

Vh. Winther

Fra : Winther

Dato : 29-03-03 00:40

Hvem kender Dildeis bånd om forsvarsarbejde, er den seværdig?

Vh. Winther

Fra : Claus

Dato : 29-03-03 07:54

> Hvem kender Dildeis bånd om forsvarsarbejde, er den seværdig?

Ganske udemærket.

Claus

Fra : Kimmi

Dato : 31-03-03 15:48

Winther <falk-petersen@adslhome.dk> wrote in message
> Hvem kender Dildeis bånd om forsvarsarbejde, er den seværdig?
>
> Vh. Winther

Hej Winther.
Helt bestemt Winther! jeg har selv brugt hans metode på mange hunde med
ganske pæne resultater.Men nu ikke fordi den så forskelligt i pricipperne
omkring det aldmindelige forsvarsarbejde! kanalisere forsvardrift ind til
byttedrift som udgangspunkt. I princippet det samme som Helmut Raiser, men
det er vel så ikke så mærkeligt de begge havde jo den samme læremester.
Men Gootfrieds slippe teknik er ganske udemærket og jeg bruger den selv på
nogle hunde
Seværdig Winther! bestemt.....
Cya
Kimmi

Fra : Winther

Dato : 31-03-03 17:11

"Kimmi" <Denaus@bigpond.com> skrev i en meddelelse

> Men Gootfrieds slippe teknik er ganske udemærket og jeg bruger den selv på
> [...]
Kunne du måske fortælle lidt mere om, hvordan han arbejder med slip?

Vh. Winther

Fra : Kimmi

Dato : 03-04-03 15:27

Winther <falk-petersen@adslhome.dk> wrote in message

> "Kimmi" <Denaus@bigpond.com> skrev i en meddelelse

> Kunne du måske fortælle lidt mere om, hvordan han arbejder med slip?
>
> Vh. Winther
Hej Winther.
Undskyld at mit svar er lidt forsinket. Jeg har haft lidt travlt med klub
møder her og der!
At indøve slippet er i sig selv meget let, også kaldt det automatiske slip
uden kommando.Når figuranten står stille slipper hunden selv og går ind i
den siddende halsgivning.Men for at opnå dette kræver det en del
grundlæggene træning, for selve slippet må læres uden tvang og stress og
hunden skal være i den rigtige drift og sindsstemning. Generalt, hvis hunden
ikke kan lave en tilfredsstillende halsgivning vil den også have problemer
med slippet.Så derfor lære hunden slippet som noget af det sidste i
programmet.
I den grundlæggene træning bliver hunden aldrig frataget ærmet, hunden har
ærmet så længe den har lyst til, den vil selv spyt det ud når driften er
tilfredsstillet. Tidsrummet hvori hunden har ærmet bliver kortere eften den
gentagelse øvelse,som består i det man kalder Bid og Slip.
Bid og Slip består i at figuranten er på feltet,hunden føres ud og bliver så
bragt i den rigtige drift og sindsstemning, derefter sent til et frontalt
bid hos figuranten,han slipper ærmet uden kamp.Hunden beholder ærmet til den
spytter det ud.Figuranten går i skjul og processen gentages igen.Denne
proces er gentaget over et langt tidsrum så hunden lære at forblive i den
rette drift og stemning.Når det er lært kan hunden begynde på rondering og
halsgivning.Hunden bliver belønnet for halsgivning i skjulet, og for lov til
at beholde ærmet til den selv spytter det ud.Processen gentages til øvelsen
er i orden. I alle disse grundlæggene øvelser forefindes der ikke nogen form
for lydighed! og det er meget vigtig!!!
Når alt det grundlæggene arbejde er fastlagt indøves slippet.Hunden får et
frontalt bid nær skjulet og trækkes roligt ind i skjulet,figuranten optager
sin normale stilling med hunden på ærmet og fratager så hunden i at få
ærmet, ved ikke at slippe det.Efter et kort stykke tid vil hunden slippe
ærmet af fri vilje, og det har den jo lært af sig selv i den grundlæggene
træning.Når hunden har sluppet kan den belønnes med ærmet i skjulet.Denne
proces gentages til det er i orden og kan derefter gøres uden for skjulet og
de andre øvelser kan så indlæres.
Ved denne metode får man en hund der altid vil slippe af glæde og uden
stress og hvis man har gjort det rigtig altid vil være ren.Lydigheden er den
sidste del af hunden træning, så som transport osv.osv.
Ok! Winther nu ved jeg godt at mit svar er meget meget overfladisk og meget
enkelt og jeg har udeladt mange ting, for det er jo et stort område og er
lidt besværligt at beskrive på skærm, og også fordi gennem erfaring på
metoden har jeg selv opbygget nogle små genveje,for man kan vel som sagt
ikke træne en hund gennem skærm eller film! Men jeg synes bestemt du skulle
have et kik på det Winther!Og hvis der er noget jeg har undladt så må du jo
bare sige til ;-o))
Cya
Kimmi

Fra : Winther

Dato : 05-04-03 16:32

> At indøve slippet er i sig selv meget let, også kaldt det automatiske slip
> uden kommando.

Ups, det er ikke lige der min hund skal ende. I PH programmet må hunden
først slippe på kommando, absolut ikke før, selv om figuranten bliver
passiv. Der er ikke krav om bevogtning med halsgivning, men hunden får en
pladskommando umiddelbart efter slippet. Under indlæring får hunden også lov
til at stå med ærmet til den slipper, men i det den slipper, får den
slipkommandoen.

Vh. Winther

Fra : Kimmi

Dato : 07-04-03 14:06

> [...]
lov
> til at stå med ærmet til den slipper, men i det den slipper, får den

Hej Winter.
Upssss ok! Den var jeg så ikke lige klar over, og må så erkende at jeg ikke
kender til PH programmet. Gottfried programmer køre helt på BHP og hvad
dertil høre.Men det gør vel ikke problematiken omkring slippet mindre
interessant,da det IMO stadigvæk må udføres med så lidt stress som
muligt.Men det kunne være interessant at høre hvordan du behandler slippet!!
Cya
Kimmi

Fra : Kimmi

Dato : 31-03-03 15:06

Jeannette Sjoberg <jeannette@bouvier.dk> wrote in message
> [...]
> Det må gerne være bøger, videos eller andet - det er selvfølgelig nemmest
> hvis jeg kan finde det på Nettet, men ikke det primære.

Hej Jeannette.
Du kan lige prøve dem her!!
Hvis du ikke har noget held, så skriv lige til mig privat! så kan vi nok
godt finde ud af en lille byttehandel????
Cya
Kimmi

http://www.canis.no/redirect.php?target=/nettbutikk/produktpres.php?side=3

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0876057318/qid=1049117409/sr=2