.NET vs Java
Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 20-03-01 19:06

Hep!

Jeg har et egentlig ret simpelt spørgsmål, som nogen
her i gruppen måske kan svare på.

Hvad kan Microsofts .NET som SUNs Java ikke kan?

/tlk

please: lad det ikke blive religion - ja, også dig.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 20-03-01 19:26

"Thomas L. Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.lyngbol.dk> wrote in message
> Hep!
>
> Jeg har et egentlig ret simpelt spørgsmål, som nogen
> her i gruppen måske kan svare på.
>
> Hvad kan Microsofts .NET som SUNs Java ikke kan?

Hm, ikke særligt relevant i en php-gruppe?

FUT: dk.edb.programmering

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-03-01 21:42

Nezar Nielsen wrote:

> Hm, ikke særligt relevant i en php-gruppe?
>
> FUT: dk.edb.programmering

Hellere dk.edb.internet.webdesign.serverside, hvis der med Java menes
JSP.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 20-03-01 20:44

D. 20 Mar 2001 18:06:04 GMT syntes tlk@tigerdyr.lyngbol.dk (Thomas L.
Kjeldsen) at dk.edb.internet.webdesign.serverside.php skulle vide at
<slrn9bf70c.26jm.tlk@tigerdyr.lyngbol.dk>.

Det er vist ikke den helt rigtige gruppe det her, men jeg prøver at svare
alligevel.

>Jeg har et egentlig ret simpelt spørgsmål, som nogen
>her i gruppen måske kan svare på.
>
>Hvad kan Microsofts .NET som SUNs Java ikke kan?

Jeg går ud fra at du mener .net, og SUN ONE (den tilsvarende teknologi).

Den største forskel er, at .net kan bruges til mange forskellige sprog,
mens ONE kun kan bruges til JAVA.

Til gengæld er det nu meget ofte JAVA der bliver undervist i, når der skal
undervises i objektorienteret programmering, og da JAVA samtidig dur til så
godt som alle platforme, er det efter min mening ikke noget problem. Til
gengæld er det er et problem, at alt for megen teknologi kommer til at
ligge hos ét stort firma.

>please: lad det ikke blive religion >

Naturligvis...

>ja, også dig.

Æv!

--
Mvh. Simon Mikkelsen, stud. ing.

www.zipstat.dk - gratis, reklamefri statistik til alle hjemmesider
-få fx. dine statistikker med e-mail, eller importer dem i ethvert regneark.

Fra : Steinn E. Sigurðarso~

Dato : 07-04-01 14:06

Jeg ved at denne her gruppe, handler ikke om .net, men hvis nogle andre er
begyndet at snakke om det, så skal det være i orden at jeg siger et par ord.
Jeg har tænkt om det nye platform-independant programming language, som
microsoft skal bruge i stedes for Java, C-#, har i hørt noget om det? Jeg
tror at Java skal jo være bedre en noget fra microsoft, men hvis C-# har
noget at gøre med C, så får det en chance, og man kigger på det. Og jeg
håber at C-# bliver ikke som ASP, og har IKKE NOGET documentation!

sorry about the crappy danish, but I am practicing

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 11-04-01 15:10

D. Sat, 7 Apr 2001 13:06:14 -0000 syntes "Steinn E. Sigurðarson"
<steinnes@vortex.is> at dk.edb.internet.webdesign.serverside.php skulle
vide at <3acf11b0@thanatos.vortex.is>.

> [...]
>noget at gøre med C, så får det en chance, og man kigger på det. Og jeg
>håber at C-# bliver ikke som ASP, og har IKKE NOGET documentation!

C# har næppe mere med C at gøre end JAVA. Syntaxen, og måden tingene gøres
på i både JAVA og C++ er så ens, at en C++ programmør med lethed kan skifte
til JAVA, og omvendt.

C# har næppe nogle fordele som JAVA ikke har, og da der allerede uddannes
JAVA programmører i stor stil, og det er meget udbredt, kan jeg ikke se
nogen grund til at hoppe på C#.

FUT: news:dk.edb.programmering

--
Mvh. Simon Mikkelsen, stud. ing.