Sojaskrå
Fra : Iben Holst

Dato : 28-03-03 18:56

Hej!

Et spørgsmål på en kammerats vegne ang. sojaskrå........

Han har fået et par sække sojaskrå af en ældre bonde, som ikke er helt
sikker på hvor gammelt det er ud over at det er fra sidste år en gang.
Sækkene er umiddelbart tørre, men noget af sojaskråen klumper en smule.
Resten er fint både i konsistens, farve og at lugte til, men skal han
alligevel være varsom når det mht. klumperne tyder på at de har været lidt
fugtige??

Iben

Fra : Liva

Dato : 28-03-03 21:06

Hej Iben
Brug aldrig foder til nogen dyr hvis du er i tvivl om kvaliteten af det.
Smid det ud.....
Kh
Liva)...

Fra : Lene

Dato : 31-03-03 13:43

"Iben Holst" skev:
> [...]
han
> alligevel være varsom når det mht. klumperne tyder på at de har

Hej Iben, når jeg køber frisk sojaskrå på foderstoffen, er der af og
til små klumper i det. Tag og smag på det om det er frisk - hvis i
stadig er i tvivl, så giv det i stedet til drøvtyggere, deres maver er
mere hårdføre.

Mvh. Lene

Fra : Iben Holst

Dato : 31-03-03 16:58

Hej Lene.

>Tag og smag på det om det er frisk - hvis i
> stadig er i tvivl, så giv det i stedet til drøvtyggere, deres maver er
> mere hårdføre.

I mellemtiden har jeg så selv set på sojaskrået og jeg må sige at det ser
fint ud i mine øjne - dufter godt og det meste har en fin konsistens - de
klumper der er, smuldrer fint i fingrene. Ligefrem at smage mig frem til ved
jeg nu ikke om jeg kan; kan du give en lille beskrivelse af hvordan det ca
skal smage *GG*??

Iben

Fra : Lene

Dato : 06-04-03 12:03

"Iben Holst" skev:

> [...]
til ved
> jeg nu ikke om jeg kan; kan du give en lille beskrivelse af hvordan

Hej Iben, din beskrivelse lyder nøjagtig som det friske soja som jeg
køber. Det smager lidt neutralt nøddeagtigt og dufter nærmest af
ingenting. Hvis det er dårligt vil du tydeligt kunne smage det. Det
smager og lugter så nærmest som svinefedt, med en lidt ram eftersmag a
la harsk olie.

Mvh. Lene

Fra : Iben Holst

Dato : 06-04-03 17:34

> [...]
> ingenting. Hvis det er dårligt vil du tydeligt kunne smage det. Det
> smager og lugter så nærmest som svinefedt, med en lidt ram eftersmag a

Hej igen ....,

Jamen så må vi da prøve at stikke tungen i og se hvilken smag der kommer
frem *S* Han har ikke rigtig turdet bruge det endnu selvom han er ret
sikker på at det er ok..... Og det er jeg egentlig også, men det er rart at
have noget at gå efter når man er en smule i tvivl!

Iben