Kan det passe?
Fra : Nina Svanholm

Dato : 28-03-03 09:29

Hej

Hende der bor der hvor Jacques er opstaldet, sagde til mig i går at bark på
birketræer nærmest skulle virke som en form for ormekur -kan det passe?
Vi kom til at snakke om det da der står nogle birketræer på folden som
hestene så går og gnaver lidt i. Jeg har bare aldrig selv hørt om sådan
noget, men det kan jo være at der er nogen af jer der gør?

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 09:55

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 14:09

"Nina Svanholm" skrev d. 28-03-03 09:29 dette indlæg :
> [...]
sådan
> noget, men det kan jo være at der er nogen af jer der gør?

Nå, prøver lige igen.... computeren eller kandu har ædt de to indlæg,
jeg har forsøgt at skrive... suk.

Birkebark indeholder stoffet xylitol, der er bakteriedræbende i
forbindelse med carries og plak - altså tænderne! Xylitol er også et
sødemiddel - så sorbits har virkelig skudt papegøjen!!!!

Måske tænker din ven på pilebark, der indeholder stoffet salicylsyre,
som er let smertestillende og findes i kunstig form i flere
hovedpinepiller (acetylsalicylsyre, mener det er i kodimagnyler! pils
latinske betegnelse er salix).

Hvor ormene kommer ind i billedet kan jeg ikke lure, og tror din ven
tager fejl!!!

Mvh, Christina

Fra : Nina Svanholm

Dato : 31-03-03 09:53

Hej

Okay, nu ved jeg da hvad birke og piletræer indeholder Hun nævnte noget
om nogle enzymer, men det er som sagt ikke noget jeg kender noget til, så
jeg tror jeg holder mig til den almindelige ormekur
Tak for hjælpen.