Kværke, blå valo og pragtfuldt vejr!
Fra : skingur

Dato : 27-03-03 20:19

Nå, så er hestene så småt ved at være raske efter en lettere omgang
kværke... gruer nu stadig for om "min" (foderpart) bliver smittet. Det
er rigtig træls er det, - især for de heste, der har været meget syge.
Snottede heste med hævelser er nu engang ikke et kønt syn.
"Min" islænder har pådraget sig et mindre sår efter en tur i skoven. Det
snasker temmelig meget og får derfor en omgang med blå valo, der renser
det gule snask af, - og enzymerne gør, at det hele hurtigere. Jeg har
også fået noget tykt, hvid salve af dyrlægen med penicilin. Tror nu, at
det sår generer mig mere end hesten

Baneridning bliver det bare overhovedet ikke til, når vejret arter sig
så skønt, som det gør i øjeblikket. Lange tur i skoven, med eller uden
sadel, alene eller med selskab. Pragtfuldt!!!! Hesten har lige haft 3
fridage i rap, fordi jeg har passet min skole (og lidt fordi min mand
insisterede på, at han også godt må låne bilen ind i mellem!!! Og der er
altså temmelig langt derop!!!) Så han blev heldigvis mægtig glad for at
se mig idag! Forkælede ham med en tur i snor på græs, - mens min mor og
jeg drak kaffe, hun med sin i snor, jeg med min! Han fik lunet mulen
lidt rigeligt på min kaffekop en enkelt gang, forsøgte at hugge min
chokolade og stillede sig konsekvent, så jeg kom i skygge. Men ellers
var det bare hyggeligt!!!!
i morgen bliver det til en lang tur alene og uden sadel, hvis vejret vil
som jeg!
God aften til jer alle!
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 27-03-03 21:42

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message news:3e834f15$0$125

> [...]
> var det bare hyggeligt!!!!
> i morgen bliver det til en lang tur alene og uden sadel, hvis vejret vil

Jeg er overhovedet ikke misundelig...

:Pia

Fra : Musen

Dato : 27-03-03 21:57

"> > se mig idag! Forkælede ham med en tur i snor på græs, - mens min mor og

> Jeg er overhovedet ikke misundelig...

Øøøøv det er jeg....Nåååj hvor jeg glæder mig til jeg igen kan skubbe mig op
på ryggen af en pruthest, så det bliver min tur til at suse afsted over
stok og sten *suuuuk*
/Musen

Fra : Pia J

Dato : 28-03-03 08:06

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> wrote in message news:3e8365a3$0$42654>

> Øøøøv det er jeg....Nåååj hvor jeg glæder mig til jeg igen kan skubbe mig
op
> på ryggen af en pruthest, så det bliver min tur til at suse afsted over
> stok og sten *suuuuk*

Shhh - det var selvhypnose, du...

hesteløse Pia

Fra : Liva

Dato : 27-03-03 22:06

Surt med syge heste. Men har aldrig hørt om at bruge Blå Valo?? Jeg bruger
altid Blå Biotex!!!!!
men der er måske de samme egenskaber i.
God bedring med "patienterne"
Kh
Liva

Fra : skingur

Dato : 28-03-03 23:28

"Liva" skrev d. 27-03-03 22:06 dette indlæg :
> [...]
> Kh
> Liva
>
> ja... det var vist bare mig, der var lidt hurtig på tastaturet..
selvfølgelig er det biotex!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Anet

Dato : 28-03-03 23:41

> bruger

> selvfølgelig er det biotex!!!

(klip)

blå biotex til sår og småskrammer
og rød biotex til sur stråle.

Det er noget der virker...

--

~Hilsen
Annette~

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 09:07

"Anet" skrev d. 28-03-03 23:41 dette indlæg :
Jeg

Det med den røde biotex har jeg ikke hørt før... vil du uddybe det lidt?

Iøvrigt blev det ikke til en tur alene uden sadel, men en skøn tur hvor
vi var to. Min lille hest var friskere og gladere end
nogensinde...herligt, for han er ellers den type, der fortæller mig "at
vi bor liiiige der, skulle vi ikke hellere gå den vej?"!!!! Men nu er
han vist endelig ved at komme i form...pragtfuldt. Bare han ikke får
kværke...ud af 14 heste er der nu kun 3, der er gået fri...

Kh Christina, der vil have den sadelløse tur i dag!

http://www.kandu.dk/

Fra : Anet

Dato : 29-03-03 14:51

> Det med den røde biotex har jeg ikke hørt før... vil du uddybe det lidt?

(klip)

Det er noget jeg har hørt om af en mailvenninde som har hørt det fra sin smed. Jeg plejer at tage 1 dl rød biotex og 9 dl. lunkent
vand. Så vasker jeg hoven af grundigt indvendigt med en svamp. Dette gør jeg nogle dage i træk hvis der er lidt tendens til sur
stråle. Der er et ensym i rød biotex som får sur stråle til at blive god igen. Dette middel kan jeg meget bedre lide at bruge end
f.eks blå sten og alt muligt andet. Det er også lettere og mere betryggende at lade f.eks min datter ordne sur stråle på den måde
end med blå sten.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 14:59

"Anet" skrev d. 29-03-03 14:51 dette indlæg :

> [...]
> f.eks blå sten og alt muligt andet. Det er også lettere og mere
betryggende at lade f.eks min datter ordne sur stråle på den måde

Ok... spurgte lige min egen smed, han havde heller ikke hørt om det!
Dyrlægen, der var der samtididg, sværger til blå biotex uanset hvad
problemet er! Smeden sværger til blåsten i flydende form... men til
lettere tilfælde vil jeg da klart prøve med rød biotex!

kh Christina, der besluttede sig for at ride på bane idag, fordi solen
havde lidt svært ved at tage sig sammen..hesten synes det var ok og
tøltede lidt...men ikke ret hurtigt!

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 29-03-03 15:05

Puha, jeg glæder mig godt nok til den omgang kværke er overstået... nu
begynder bylderne at briste hos nogle af hestene. Min mors hest har
svært ved at komme over det..efter næsten at have været frisk har han nu
en byld på størrelse med en kokosnød... forhåbentlig brister den snart.
Også bylderne skal have blå biotex, når der er gået hul - det holder
"afløbet" åbent, siger dyrlægen.

Min er stadig ikke blevet syg... jeg krydser fingre for at den heller
ikke bliver det.. nu er han endelig kommet i form.

Kh Christina, der ville ønske hun havde mere end een islænder samme sted
at ride på, når vejret er så skønt...

http://www.kandu.dk/

Fra : Anet

Dato : 29-03-03 18:54

> Kh Christina, der ville ønske hun havde mere end een islænder samme sted
> at ride på, når vejret er så skønt...

(klip)

Hilsen

Annette som HAR to islændere at ride ture på i det dejlige solskinsvejr vi har haft i formiddag. *SSS*

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 29-03-03 21:12

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote:

>Annette som HAR to islændere at ride ture på i det dejlige solskinsvejr

Ole, der har været ude at promenere sammen med fire af hans piger.

(Stik den)

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com