MS Windows
briani 27239
Slet nu de filer jeg beder om ...
Fra : Jesper Fontain

Dato : 27-03-03 23:47

Fra tid til anden sker det, at Windows XP ikke vil slette en fil eller
mappe - tiltrods for mine ihærdige tryk på slet-knappen. Den svarer næsvist
at filen er i brug, og følgelig ikke kan slette den. Dette insisterer den
på - tiltrods for at det er en eklatant løgn - og den er vedholdende indtil
det sidste, ja, det eneste der faktisk hjælper, er at give den en knockout.
Men den er som et lille barn, der altid skal prøve grænser af ...

Er der en måde at omgå dette problem på, så jeg ikke behøver at genstarte
bæstet? Nogen gange kan jeg nare den ved at bruge commandprompt, men
langtfra hvergang.

Venlig hilsen
Jesper Fontain

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-03-03 00:39

> Er der en måde at omgå dette problem på, så jeg ikke behøver at genstarte
> bæstet?

Jeg plejer at trykke F2 for at omdøbe og så bare trykke enter uden at ændre
noget. Så plejer jeg at få lov.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Madsen

Dato : 28-03-03 00:57

Jesper Fontain skrev:

> Er der en måde at omgå dette problem på, så jeg ikke behøver at
> genstarte bæstet?

Jeg synes nu sjældent jeg oplever det. Har nogle gange problemer
med at jeg ikke kan slette eller flytte PDF-filer, men opdager så
at det er fordi Acrobat.exe kører i baggrunden selvom jeg har bedt
den om at lukke. Det er jo knap så heldigt, men lige så snart den
er blevet kvalt vha. joblisten så kan jeg få lov til at slette
PDF'en.

Der er tidligere blevet snakket om her i gruppen at et program som
Totalcommander som regel altid kan slette filen. Brænderprogrammet
Nero kan også ofte slette filer som Explorer ikke kan slette.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-03-03 01:42

On Fri, 28 Mar 2003 00:56:39 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Der er tidligere blevet snakket om her i gruppen at et program som
>Totalcommander som regel altid kan slette filen.

Jow. Og så kan det også så meget andet rart ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Edmund

Dato : 28-03-03 02:41

Madsen wrote:

> Der er tidligere blevet snakket om her i gruppen at et program som
> Totalcommander som regel altid kan slette filen. Brænderprogrammet
> Nero kan også ofte slette filer som Explorer ikke kan slette.

Hvis man ikke har Nero kan man forsøge sig i andre programmers open
menu.
Virtualdub til en genstridig avi f.eks

--
Mvh Edmund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-03-03 11:05

Jesper Fontain wrote:
> Fra tid til anden sker det, at Windows XP ikke
> vil slette en fil eller mappe - tiltrods for mine
> ihærdige tryk på slet-knappen.

Dette hjalp mig at slette denne i regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
Classes\CLSID\
{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\
InProcServer32

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.