MS Windows
briani 27239
Variabel?
Fra : Lars Overgaard

Dato : 27-03-03 22:35

Hvis jeg nu gerne vil have et script til at lave en mappe i C:\Program
Files\ eller C:\Programmer\ afhængig af om der køres en dansk eller engelsk
Windows 2000, hvilken variabel skal jeg så bruge?

http://www.particlesoftware.com/en/variables.html fortæller at
"%program_files%" kunne være et bud, men der står godt nok, at det ikke
spiller på alle Windows-versioner.

Google aner tilsyneladende ikke rigtigt noget om det :-|

Ved en af jer det?

/Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-03-03 22:51

Lars Overgaard skrev:

>Hvis jeg nu gerne vil have et script til at lave en mappe i C:\Program
>Files\ eller C:\Programmer\ afhængig af om der køres en dansk eller engelsk
>Windows 2000, hvilken variabel skal jeg så bruge?

Hvis du fyrer denne kommando af:

   Echo n|del /p test.fil>nation.txt

så vil der i nation.txt ved en dansk version stå

   test.fil, Vil du slette (J/N)?n

og ved en engelsk:

   test.fil, <etellerandet> (Y/N)?n

Kan det klare problemet?

PS. Der skal stå et navn på en eksisterende fil i stedet for
test.fil. N'et i "Echo n" sikrer at den ikke bliver slettet -
hvis man husker /p.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-03 23:08

Lars Overgaard wrote:
> http://www.particlesoftware.com/en/variables.html fortæller at
> "%program_files%" kunne være et bud, men der står godt nok, at det
> ikke spiller på alle Windows-versioner.

På min Win2K UK maskine, så hedder den variable: "ProgramFiles"

Ellers kunne man bøvle noget sammen med en .bat fil....

echo test > "c:\program files\test.tmp"
echo test > "c:\programmer\test.tmp"
if exist "c:\program files\test.tmp" goto sys_uk
if exist "c:\programmer\test.tmp" goto sys_dk

:sys_uk
mkdir "c:\program files\min mappe"
goto end

:sys_dk
mkdir "c:\programmer\min mappe"
goto end

:end
del "c:\program files\test.tmp"
del "c:\programmer\test.tmp"

Overstående kan sagtens laves på en smartere måde - også alt efter hvordan
det skal hænge sammen med det script du har gang i.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 28-03-03 10:23

Anders Lund wrote:

> [...]
>
> Overstående kan sagtens laves på en smartere måde - også alt efter hvordan
> det skal hænge sammen med det script du har gang i.

Det vil ikke virke hvis der er installeret dansk Windows med nogle
udenlandske programmer der ikke tager højde for navnet på
programbiblioteket men automatisk installerer i "\Program Files".

/klaus

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 28-03-03 10:23

Lars Overgaard wrote:

> [...]
>
> http://www.particlesoftware.com/en/variables.html fortæller at
> "%program_files%" kunne være et bud, men der står godt nok, at det ikke

I Windows 2000 fungerer %ProgramFiles% uden problemer - og den hedder
det samme i DK og UK.

/klaus

Fra : Anders Lund

Dato : 28-03-03 17:10

Klaus Jorgensen wrote:
> I Windows 2000 fungerer %ProgramFiles% uden problemer - og den hedder
> det samme i DK og UK.

Ellers er det også bare at skrive "set" i en kommando prompt - så får du en
del variabler.