FTP - server med XP
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 27-03-03 22:33

Jeg har TDC ADSL (fast IP) og D-link 604 router til mine 2 pc-ere, der begge
kører med XP Pro. Min router har en fast ip som vel er den der bliver smidt
ud på nettet. Mine 2 pc-ere har vel hver sin ip adresse, som de
identificerer sig på lokalnettet med.

Jeg havde tænkt mig at lave pc-2 til en FTP-server men hvilken ip-adresse
får min ip-server og hvorledes gør jeg?

Jeg vil gerne bruge XP FTP program, idet jeg bruger dette til at uploade
hjemmesider og finder dette ganske simpelt!

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 27-03-03 23:08

> Jeg havde tænkt mig at lave pc-2 til en FTP-server men hvilken ip-adresse
> får min ip-server og hvorledes gør jeg?

Hejsa

Din ftpserver får samme ipadresse som din ipadresse udaftil. Det du skal
gøre er at du skal åbne for port 21 i din router, og angive ipadressen på
din ftpserver (den lokale ipadresse). Så sørger routeren for at alle der
prøver på at komme i kontakt med din ftp-server, bliver sendt videre til den
rigtige computer på dit lokalnetværk. På nogle routere hedder punktet du
skal rode med SUA / NAT / PORT FORWARDING, det varierer lidt. Prøv at kigge
lidt.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Bo Simonsen

Dato : 27-03-03 23:14

JSH (9800) wrote:

> Jeg havde tænkt mig at lave pc-2 til en FTP-server men hvilken ip-adresse
> får min ip-server og hvorledes gør jeg?

Det du skal gøre er at forwarde port 21 og port 20 (dataport) ind til pc-2.

Dvs.

fastip:21 -> lokal ip:21
fastip:20 -> lokal ip:20

(FYI, IP-server giver ikke meget mening.)

> Jeg vil gerne bruge XP FTP program, idet jeg bruger dette til at uploade
> hjemmesider og finder dette ganske simpelt!

Det burde vel heller ikke være noget problem.

Mvh.
Bo