replace i en While løkke
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 28-03-03 16:47

Jeg prøver at skifte alle navne i en tekst ud med et link hvis det
pågældende navn findes i en navnedatabase (caracters). Hvorfor virker det
ikke?

<CODE>

strSQL = "SELECT name FROM caracters ORDER BY caracter_id"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

rs.MoveFirst
While not rs.eof
name = rs("name")
chapter = Replace(chapter, name, "<a href=""default.asp?PageID=3"">" &
name & "</a>")
rs.MoveNext
Wend

Response.Write chapter

</CODE>

Der er kun to navne i databasen (MSSQL).
Den henter navnene fint frem, men den erstatter ikke noget som helst.
Skifter jeg name ud i søgekreteriet med det første navn i db'en, vil den
gerne erstatte det navn, men den gør det med det andet navn i db'en.

--
Kasper Katzmann
Katzmann Consulting

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 17:52

"Kasper Katzmann" <kasperFJERN@DETTEkatzmann.dk> wrote in message
> [...]
> While not rs.eof
> name = rs("name")
> chapter = Replace(chapter, name, "<a href=""default.asp?PageID=3"">" &

Hvilken fejl får du ??

Prøv at læse her : http://www.asp-faq.dk/article/?id=41

Men desuden tror jeg at du mangler "DO" og et "Loop" ???

******
DO While not rs.eof

snip

rs.MoveNext

LOOP
********

Tror dette er en del af det, men svært at vide da du ikke skriver hvilken
fejl du har.??
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Anders Lund

Dato : 28-03-03 20:28

"Christian M. Nielsen" <christian(AT)cmnielsen(DOT)dk> skrev i en meddelelse

> Men desuden tror jeg at du mangler "DO" og et "Loop" ???

> [...]

nej en while - wend er skam helt lovlig.
Sakset fra asp doc'en:

Executes a series of statements as long as a given condition is True.
While condition
Version [statements]
Wend

Til Kasper, så tror jeg du selv må prøve at ekspermentere lidt mere. Prøv
evt at lave en resoonse.write name & vbcrlf inde i løkken, så kan du se om
alle navne også blive hentet fra databasen. Der er så vidt jeg kan se intet
galt med din kode.
En typisk fejl (i hvert fal for mig) er at den database din asp sider gå op
imod og den database du selv kikker i, ikke er den samme.

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 29-03-03 17:10

> chapter = Replace(chapter, name, "<a href=""default.asp?PageID=3"">" &
> name & "</a>")

Har du husket at skrive noget tekst i chapter, som man kan replace ?!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 30-03-03 14:47

> Har du husket at skrive noget tekst i chapter, som man kan replace ?!

Jep... og jeg har fundet fejlen. Jeg var nød til at trimme outputtet -
Trim(rs("chapter")) - da der var en ordentlig bunke mellemrum i slutningen
af hvert resultat.

Jeg hiver rs("chapter") ud fra en MSSQL database hvor det er placeret i et
felt af typen char med plads til 200 tegn. Det resulterer åbenbart i at alle
200 tegn kommer med ud uanset om der kun er reel tekst i de 20 eller ej.

Hvordan undgår jeg det?

--
Kasper Katzmann
Katzmann Consulting

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-03 10:04

Kasper Katzmann skrev:

> [...]
> placeret i et felt af typen char med plads til 200 tegn. Det
> resulterer åbenbart i at alle 200 tegn kommer med ud uanset om

Brug varchar eller nvarchar i stedet. Hvis du har poster hvor kun
en tiendedel af et charfelt er i brug er det ikke en fornuftig
datatype.

Hvis du vil holde fast i det kan du i SELECT-sætningen trimme
feltet: LTRIM(chapter) i stedet for chapter. Det kan dog muligvis
give bøvl hvis chapter også kan være null.
--
Jens Gyldenkærne Clausen