Ideer ønskes!!
Fra : Martin_P

Dato : 28-03-03 12:45

Jeg har fået til opgave at lave et uploadmodul til en webside - det er
der intet odiøst i - men problemet er at manden vil tage en bunke jpg
filer - og der vides ikke hvor mange hver gang - og uploade dem med et
museklik.

Det skal være således at man kan overføre navnene til en database, og
der skal hver gang laves en undermappe med et idnummer(som tages fra
en post i databasen)

Hvilke komponenter undetstøtter dette - jeg har nu kigget i 3 dage på
nettet uden at finde lige netop det jeg leder efter - så med fare for
at blive flamet p.gr.a. caps lock siger jeg nu : HILFE!!!!!

Martin_P

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 28-03-03 13:04

> HILFE!!!!!

Du kommer til at lede længe, det kan helt enkelt ikke lade sig gøre mindre
du har mulighed for at bruge ActiveX eller lignende.

Via almindelig browser-teknologi kan du kun uploade filer, som brugeren
specifikt har udvalgt enkeltvis - derfor er det ikke muligt at vælge hele
mapper, lave lister ud fra server-databasen og lignende. Når det er sådan,
er det af sikkerhedshensyn: Ellers ville det være en let sag at snuppe
udvalgte filer fra folks harddiske...

Kim

Fra : Bjørn Fossen

Dato : 28-03-03 13:07

> [...]
> nettet uden at finde lige netop det jeg leder efter - så med fare for
> at blive flamet p.gr.a. caps lock siger jeg nu : HILFE!!!!!

Har du sett på XFile fra http://www.softartisans.com/?
Her kan du laste opp en mengde filer på en gang.
Resten er jo bare morsom koding mot databasen

Mvh
Bjørn

Fra : Martin_P

Dato : 28-03-03 13:35

>Du kommer til at lede længe, det kan helt enkelt ikke lade sig gøre mindre
>du har mulighed for at bruge ActiveX eller lignende.
Jo, men det har jeg mulighed for - og har også prøvet et par stykker -
men jeg kan ikke få fat i hver enkelt fil på den måde for at rename
den og smide navnet i en DB-

Det var hvad jeg frygtede...

Martin_P

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 28-03-03 17:15

> Jo, men det har jeg mulighed for - og har også prøvet et par stykker -
> men jeg kan ikke få fat i hver enkelt fil på den måde for at rename
> den og smide navnet i en DB-

Du vil rename filen på client og derefter uploade??? Tillidsfuld client må
jeg sige...

Jeg tænker, at det må kunne gøres, men en standard upload-komponent er nok
ikke vejen (med forbehold for manglende fantasi).

Selv har jeg løst en opgave med upload af hele mapper i VB.NET, hvor mappens
sti hentes fra serveren, men det kører aktuelt som standard
commandline-applikation.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 17:54

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> wrote in message

> Du vil rename filen på client og derefter uploade??? Tillidsfuld client må
> jeg sige...

Hvis han selv er den eneste bruger, er det vel i orden???
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 29-03-03 00:48

> Hvis han selv er den eneste bruger, er det vel i orden???

Selvfølgelig, men hvis der kun er én bruger på én maskine har jeg lidt svært
ved at se det vigtige i at det laves som web-applikation... - men det er jo
en smagssag.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 08:27

> [...]
svært
> ved at se det vigtige i at det laves som web-applikation... - men det er

Det kunne jo være at administrationsmodul til hans webside Evt. til en
server hvor der kun er et begrænset antal personer der har adgang til den
pågældende funktion.

Fra : Martin_P

Dato : 31-03-03 07:53

On Sat, 29 Mar 2003 08:27:09 +0100, "Christian M. Nielsen"
<christian(AT)cmnielsen(DOT)dk> wrote:

> [...]
>
>Det kunne jo være at administrationsmodul til hans webside Evt. til en
>server hvor der kun er et begrænset antal personer der har adgang til den
Man skulle tro du kunen læse mine tanker )

Det er et admin modul til en motorcykel hjemmeside, og der er kun 1
der kommer til at bruge det...såeh - men han er til gengæld en søløve
til at bruge systemet....

Martin_P