Uendelige pro. med ECS K7S5A
Fra : Martin Berentzen

Dato : 28-03-03 18:05

HEJ!

Hver gang jeg aktiverer USB i bios på mit ECS K7S5A, fryser XP PRO når den
detecter det... ligeledes med ethvert indstikskort der detecteres og
driveren installeres, så fryser XP også? Så tænker jeg; "det er da en
IRQ-konflikt det her". Så jeg prøver at ændre indstillingerne under
"fejlsikret tilstand", men det kan jeg ikke... underligt! Jeg har den nyeste
bios, men prøver med Cheepomans som understøtter ACPI UNI-Processor og ren
installation af XP hvilket giver 24 IRQ`s, det hjalp heller ikke! Jeg prøver
jeg at installere SIS`s IDE-driver, det hjælper heller ikke! Så prøver jeg
da endelige at slå alt fra i bios (dvs. Lydkort, LAN, MIDI-ports, alt som
aftager IRQs) det hjælper heller ikke!

Jamen, kan jeg da ikke engang installere et indstikskort? SKOD BOARD... JA
TAK DA!!!!!!

Martin Berentzen... Fjern "NOSPAM" i emailadressen... mange tak...

Fra : Aragorn

Dato : 28-03-03 22:09

Ja det har du ret i, det er et skod kort, sis chipset har jeg heller ik haft
succes med. Nu holder jeg nallerne væk fra det...
Jeg har investeret i ASUS 845PE og P4 2.4GHz, der er ALLE pengene værd...!

Men held og lykke med dig projeckt!

"Martin Berentzen" <martin-berentzenNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e8480b3$0$29511$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Annie & John

Dato : 28-03-03 23:25

Hej Martin,

Hent bios-updateringen aminf335.exe her:
http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm (den øverste d.d.)- så fungerer
din maskine igen.

Venlig hilsen
Annie

Fra : Kristian

Dato : 29-03-03 14:51

JA

Nå, nå..................rolig nu....

Jeg havde også en del opstartsproblemer med boardet, men efter jeg fik
indstalleret en ny bios (søg på "HoneyX" ude på nettet) og købt en stang
Kingston 512Mb. 333 PC2700, ja...... så nu fungerer min PC 110%.

Det kan din også komme til

MVH

Kristian

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-03-03 17:38

Kristian wrote:

> [...]
> indstalleret en ny bios (søg på "HoneyX" ude på nettet) og købt en stang
> Kingston 512Mb. 333 PC2700, ja...... så nu fungerer min PC 110%.

Er det så ikke bedre at købe noget ordentligt fra starten af, det ser jo
ud som om at det man sparer fra starten af, taber man senere på at
skulle købe RAM der passer til.
Risikoen for fejlflashing er også tilstede.

Jeg så et citat for nylig der passer godt;

"Den der ikke forlanger kvalitet - er selv med til at afskaffe den".

Fra : Martin Berentzen

Dato : 29-03-03 21:45

> [...]
> indstalleret en ny bios (søg på "HoneyX" ude på nettet) og købt en stang
> Kingston 512Mb. 333 PC2700, ja...... så nu fungerer min PC 110%.

Har den nyeste bios... hvordan dælen kan min ram-type spille ind på om jeg
kan installere indstikskort? Bundkortet duede fint under Win98.......

Fra : Martin Berentzen

Dato : 30-03-03 16:03

--
> Det kan din også komme til

Har lige prøvet med nævnte bios og en 256 mb stang DDR2100.... det duer
stadig ikke... lort!

Fra : LNC

Dato : 30-03-03 08:56

Det er XP der fucker op men det er der jo ikke noget nyt i med det OS

Fra : Jack L.

Dato : 31-03-03 15:02

Martin Berentzen wrote:
> [...]
> SIS`s IDE-driver, det hjælper heller ikke! Så prøver jeg da endelige
> at slå alt fra i bios (dvs. Lydkort, LAN, MIDI-ports, alt som aftager

Såfretmt det er et IRQ-problem, prøv da at aktivere (enable) noget der
hedder i stil med "Reset IRQ" i BIOS'et. Det vil igen blive deaktiveret
efter systemet er genstartet.

Hilsen Jack