Spørgsmål ang. bærbar.......
Fra : QxZ

Dato : 28-03-03 11:08

Hej Ng.

Hvor meget lamer en bærbar med desktop processer i forhold til en med mobile
processer ?????

Er der noben der har erfaring med Asus L3500TP-Combo/2440 eller Compaq
Presario 2126dk ?????

Hvad for en kan anbefales ?????

Fra : Leony

Dato : 28-03-03 11:23

"QxZ" <qxz@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget lamer en bærbar med desktop processer i forhold til en med
> mobile processer ?????

Det er svært at sige. Det afhænger af hvilken blæser der er brugt osv.
Som tommelfingerregel kan man dog sige at blæseren på en desktopmodel
vil køre hele tiden, da den kræver meget køling er den sikkert også
udstyret med en kraftig blæser, som larmer en del.
Mobileprocessoren clockes ned når der ikke er brug for så meget kraft,
hvilket dels sparer på strømmen, men også genererer mindre varme og
derfor kan blæseren tage sig en pause ind i mellem.

Hvis man skal have en bærbar er der kun et valg : mobileprocessor.

Hvade besøg den anden dag af en med en bærbar med desktopprocessor. Dens
blæser overdøvede mine 2 stationære computeres blæsere, den bærbare
larmer enormt meget. Da man sidder med snottet i den bærbare hele tiden
bliver man ret hurtigt træt af blæserlarmen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : QxZ

Dato : 28-03-03 11:43

Skal processeren så være en Intel eller en AMD ???

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-03-03 12:00

"QxZ" <qxz@c.dk> skrev:

> Skal processeren så være en Intel eller en AMD ?

Det er vist en smagssag jeg ville dog gå efter en bærbar med intel
processor og intel chipset.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-03-03 12:00

"QxZ" <qxz@c.dk> skrev:

> Hvor meget lamer en bærbar med desktop processer i forhold til en
> med mobile processer ?

Formentligt en hel del. Du skal også tænke på batteritiden. På min
bærbare med mobil intel celeron 1,13GHz er der ca. 4 timers
batterilevetid stort set uanset, hvad maskinen bruges til.

På en "bærbar" med alm. desktop processor vil der kunne forventes mere
end maks. 2 timers batterilevetid og det endda kun ved kontorbrug. Ved
spil vil man være helt nede omkring 1 time.

--
Morten http://miljokemi.dk