Hvordan tænder jeg en ekstra ATX PSU ?
Fra : SuperNova

Dato : 28-03-03 07:45

Jeg har købt en ny ATX PSU. Nu vil jeg gerne have
to stk. PSU's i computeren, men hvordan tænder jeg den
der ikke sidder på MOBO ?
De er begge ATX PSU's

Med venlig hilsen, Bo.

Fra : Leony

Dato : 28-03-03 08:05

"SuperNova" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt en ny ATX PSU. Nu vil jeg gerne have
> to stk. PSU's i computeren, men hvordan tænder jeg den
> der ikke sidder på MOBO ?
> De er begge ATX PSU's

Den grønne og en af de sorte (ben 13 og 14, farverne kan variere på
forskellige psu'er) ledninger forbindes med en ledning eller en
papirklips.
Illustreret vejledning her:
http://www.gideontech.com/guides/psu_powerup
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

Hvis du skal bruge begge 2 til samme computer kan det være smart at
bygge dem sammen:
http://home.no/mereplads/overclocking/Image1.jpg
Vil dog lige tilføje at dette skema er et jeg har fundet og ikke har
afprøvet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : SuperNova

Dato : 28-03-03 13:59

-snip-
> [...]
> http://home.no/mereplads/overclocking/Image1.jpg
> Vil dog lige tilføje at dette skema er et jeg har fundet og ikke har

Tror jeg køber et 12VDC relæ til prinmontage, og laver kontaktfunktionen
således,
at når MOBO PSU tænder, levere den 12VDC til relæet, som så tænder PSU 2.
Så skulle de tænde og slukke "samtidig". Forudsat jeg har læst denne
vejledning korrekt:
I øvrigt meget godt beskrevet.
http://www.gideontech.com/guides/psu_powerup

Tak for det, Bo.

Fra : Leony

Dato : 28-03-03 14:22

> Tror jeg køber et 12VDC relæ til prinmontage, og laver
> kontaktfunktionen således,
> at når MOBO PSU tænder, levere den 12VDC til relæet, som så tænder
> PSU 2. Så skulle de tænde og slukke "samtidig".

Hvis det er kan du prøve at tage den forbi elektronikgruppen, der er
nogle hajer som garanteret kan sige om det vil virke.

> Tak for det, Bo.

Velbekomme.

Fra : SuperNova

Dato : 28-03-03 15:57

> "SuperNova" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Har fået lavet løsningen med et relæ det virker som en drøm.
-Bo-

Fra : Leony

Dato : 28-03-03 16:33

> Har fået lavet løsningen med et relæ det virker som en drøm.

Så er den ged jo barberet
Rart når ideerne også fungerer i praksis.