Bærbar i Computercity MHz ???
Fra : Michal

Dato : 28-03-03 00:03

Jeg har lige købt en Fujitsu Siemens A6600 i computercity. Se info om den
www.computercity.dk
Der står at det er en 1.4 GHz
Men når jeg går ind i egenskaber i denne computer, så står der kun 509 MHz.

Er der andre der også har købt sådan en Bærbar, med sammen MHz?

P.S Der står ikke noget om, at der er diskettedrev med.
Jeg ringede til computercity dagen før jeg købte den, og de sagde der ikke
er diskettedrev med. MEN det er der .

Mvh
Michael

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 28-03-03 01:19

"Michal" <michal@duerher.dk> wrote in

> Jeg har lige købt en Fujitsu Siemens A6600 i computercity. Se info om
> den www.computercity.dk
> Der står at det er en 1.4 GHz

Nej. Der står at det er en AMD Athlon 1400+ Tallet angiver ikke de reelle
MHz, men er kun et markedsføringsmæssigt tiltag, der angiver hvilken
Intel processor AMD mener er tilsvarende (I dette tilfælde en 1400MHz
P4).

> Men når jeg går ind i egenskaber i denne computer, så står der kun 509
> MHz.

Det er nok AMD's PowerNow! teknologi. For at spare strøm, og mindske
varmeudvikling, sløver processoren ned, når der ikke er brug for så meget
regnekraft. Det er en glimrende feature - du får regnekraft når du skal
bruge det og i mellemtiden slapper processoren af :)

Intel bruger samme princip i deres SpeedStep teknologi.

Heldigt :)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Michal

Dato : 28-03-03 01:36

"Kasper Damkjær" <spamtrap@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> MHz, men er kun et markedsføringsmæssigt tiltag, der angiver hvilken
> Intel processor AMD mener er tilsvarende (I dette tilfælde en 1400MHz

Hvordan kan man så se hvor meget den er på?

> [...]
> bruge det og i mellemtiden slapper processoren af :)
>
> Intel bruger samme princip i deres SpeedStep >teknologi.

Ja det er da smart

> Heldigt :)

Yep

Mvh
Michael

Fra : Tor Lund

Dato : 28-03-03 08:23

en 1500+ kører med 1333mhz. så mon ikke din 1400+ kører med 1300mhz. det
mener jeg bestemt.

ps. du kan sikkert vælge at slå den strømbesparende funktion fra.

mvh tor lund.

Fra : Michal

Dato : 28-03-03 09:38

"Tor Lund" <REMmistral@it.dk> skrev i en meddelelse
> en 1500+ kører med 1333mhz. så mon ikke din 1400+ kører med 1300mhz. >det
mener jeg bestemt.

Det er også ok med 1300 MHz, da jeg kun har haft 800 MHz før.

> ps. du kan sikkert vælge at slå den strømbesparende funktion fra.

Der er kun sluk skærm, sluk harddisk, og systemstandby.
Ellers kan jeg ikke se nogle steder hvor man kan stille på noget.

Mvh
Michael

Fra : Tor Lund

Dato : 28-03-03 10:23

> Der er kun sluk skærm, sluk harddisk, og systemstandby.
> Ellers kan jeg ikke se nogle steder hvor man kan stille på noget.

hmmm, har du været inde i biosen og tjekke hvilke muligheder du har der.
umiddelbart lyder det so om at du har rodet rundt i windows indbyggede
sparefunktion. men stadig da det er en bærbar er det en rar ting at have sat
til.

mvh tor lund

Fra : Michal

Dato : 28-03-03 11:48

> [...]
> umiddelbart lyder det so om at du har rodet rundt i windows indbyggede
> sparefunktion. men stadig da det er en bærbar er det en rar ting at have

Jeg har ikke lavet noget om i windows. Der står ikke noget i biosen.

Mvh
Michael

Fra : Brian Olsen

Dato : 28-03-03 11:57

"Michal" <michal@duerher.dk> wrote in message news:3e842877$0$31938$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg har ikke lavet noget om i windows. Der står ikke noget i biosen.

I Windows XP gør du følgende:
Start -> Settings -> Control Panel

Dobbeltklik på 'Power options'

Der står nok: 'Portable / Laptop'
Prøv at ændre det til: 'Always On' og klik Apply !
Så skulle den gerne køre ved fuld hastighed

Under advanced i Power Options kan du vælge at der altid skal være
et ikon i proceslinien, det gør det en del lettere at skifte mellem indstillingerne

Mvh
Brian Olsen

Fra : Michal

Dato : 28-03-03 15:26

"Brian Olsen" <djarnis@REMOVEhotpop.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Under advanced i Power Options kan du vælge at der altid skal være
> et ikon i proceslinien, det gør det en del lettere at skifte mellem

Tak..jeg har prøvet og stille det på alle mulige måder. Og det højeste den
kommer op på er 927 MHz.

Mvh
Michael

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-03-03 16:15

"Michal" <michal@duerher.dk> skrev:

> Tak..jeg har prøvet og stille det på alle mulige måder. Og det
> højeste den kommer op på er 927 MHz.

Når du kører på batteri? Hvad sker der hvis den tilsluttes lysnettet?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Michal

Dato : 29-03-03 06:54

> Når du kører på batteri? Hvad sker der hvis den tilsluttes lysnettet?

Det har jeg ikke prøvet, men jeg har hentet et lille program her:
Downloade forskellige utility´s til din AMD CPU

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_869_1073^87
1^2364,00.html

Og det siger at det er en 1067 MHz

Mvh