Råd til køb af router
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-03 23:05

Hej gruppe.

Jeg står og skal til at købe en ny router.
På edbpriser har de flere til under én tusse.

Det er ingen krav at den har indbygget switch. Jeg har en 4 ports 10/100Mbit
switch alligevel nemlig.
Det eneste krav jeg stort set har til routeren, er at jeg kan NAT til én
bestemt pc på netværket. (Tillad alt trafik til denne PC).

Min nuværende router, speedstream 2601, har det kendte problem, at ved for
mange forbindelser 'dør' routeren.
Jeg bruger ofte programmet eDonkey, eMule. Disse åbner mange connections, og
routeren bliver død langsom, så min 1Mbit linje bliver lavet om til en 56K
modem linje.

Hvilken routere er det jeg skal købe?
På forhånd mange gange tak.

mvh
Jens Rinsteen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-03-03 00:17

Jens Rinsteen wrote:
> Min nuværende router, speedstream 2601, har det
> kendte problem, at ved for mange forbindelser 'dør'
> routeren.

Det kender jeg ikke, er det ikke fordi du bruger alt
din upload hastighed det føles langsomt?

Jeg bruger selv SS2601 og kan da godt genkende
"problemet", men det sker kun når hele min upload
bruges.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Henrik

Dato : 28-03-03 00:33

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Det kender jeg ikke, er det ikke fordi du bruger alt
> din upload hastighed det føles langsomt?

Næppe, idet Speedstreamm 2601 er kendt for at tolerere tarveligt få
connections. Dog kunne han i princippet løse det ved at køre med
betydeligt lavere connectionsindstillinger i de omtalte programmer.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 01:25

"Henrik" <noemail@noemail.com> wrote in message

> Næppe, idet Speedstreamm 2601 er kendt for at tolerere tarveligt få
> connections. Dog kunne han i princippet løse det ved at køre med
> betydeligt lavere connectionsindstillinger i de omtalte programmer.

Hej igen Henrik.
Det kan løses hvis jeg letter på connections indstillingerne.
Men jeg har egenligt 2 grunde til at jeg vil af med min speedstream 2601.
Ved 'Åben konfiguration' (NAT/Tillad _alt_ trafik til én PC) bliver routeren
også overbelastet. (Det står sågar på deres hjemmeside, under deres FAQ).

SpeedStream 2601 kan kun klare 512/512 ved NAT slået til.
Det gider jeg jo heller ikke :)

Hvis jeg nu kun åbnede for de porte som de enkelte programmer bruger, ville
de kun kører som på en 512 linje. Så vil antal for mange connections sløve
den, og jeg sidder nu kun på et 56K modem istedetfor.

Enkelt nok en skod router hvis der skal åbnes porte, ved over 512/512 linje.

Mvh
Jens

Fra : Henrik

Dato : 28-03-03 00:28

Jens Rinsteen wrote:

> [...]
> Jeg bruger ofte programmet eDonkey, eMule. Disse åbner mange
> connections, og routeren bliver død langsom, så min 1Mbit linje

Det er meget godt spørgsmål. Speedstream 2601 er i hvert tilfælde noget
skod mht. connections, men lever op til dit andet krav om fuld at adgang
på mindst en lokal IP. Jeg prøvede at checke D-links og 3-com
hjemmeside, men intet sted gad de tilsyneladende at oplyse deres
connectionsbegrænsning. Et helt andet problem kan evt. også være, at din
udbyders udstyr på centralen også har en relativ lav connectionsgrænse.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 01:10

> [...]
> connectionsbegrænsning. Et helt andet problem kan evt. også være, at din
> udbyders udstyr på centralen også har en relativ lav connectionsgrænse.

Jeg har før lånt en NetGear router, der ikke havde det omtalte fænomen. Så
det må være routeren.
Jeg har også ledt, men desværre intet fundet. Jeg håber stadig jeg kan
slippe for under en tusse - det ville være dejligt.

Mvh
Jens

Fra : J. Jensen

Dato : 28-03-03 13:52

"Jens Rinsteen" <.> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har også ledt, men desværre intet fundet. Jeg håber stadig jeg kan
> slippe for under en tusse - det ville være dejligt.

http://www.proconsult.dk/ har NetGear routere.

Jesper

Fra : Hejberg

Dato : 28-03-03 10:10

Køb router d-link 604 den køre godt 4port 10/100 koster 500.-

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 12:08

"Hejberg" <hejbergXXX@pc.dk> wrote in message
> Køb router d-link 604 den køre godt 4port 10/100 koster 500.-

Hejsa.

har før haft storebroderen til den. Den kunne heller ikke klare for mange
connections. Og så havde den det problem at nogle gange skulle man slukke og
tænde for den igen.

Det samme med en TRENDnet til en tusse.

Mvh
Jens

Fra : Hejberg

Dato : 29-03-03 12:44

Jeg har ikke nogle problemmer med min router.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 13:24

> Jeg har ikke nogle problemmer med min router.

Har du prøvet eDonkey, eMule? Programmer der tager mange connections?

Her kan du se, at der er flere end rigeligt som har problemet;
http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1674597895 - Jeg er én
af dem.

mvh
Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-03-03 13:29

Jens Rinsteen wrote:
> Her kan du se, at der er flere end rigeligt som har problemet;
> http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1674597895 - Jeg
er én af dem.

Jeg kan ikke se én eneste med dit problem!

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-03 15:33

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> er én af dem.
>
> Jeg kan ikke se én eneste med dit problem!

Kig igen? :) Der er én der. Og flere under diverse TRENDnet routere

Fra : Hejberg

Dato : 30-03-03 23:30

Klip

> Kig igen? :) Der er én der. Og flere under diverse TRENDnet routere

Klip

Hej Jens

Jeg har idag (søndag)være på masse fik synprøve du skal ikke bruge
briller.......

Hjælp jeg kan kun give " Nørrelund Andersen" rat i at jeg kan ikke se dit
navn..
nej jeg har ikke nogle problemmer med eDoney eller overnet eller ftp-server
Messenger kører også kam sende filer til andre og snakke også
min kører godt med TDC Adsl 256/256 24 timer dag ud dag ind.

men jeg har lånt en cisco 806 den kom op at kører efter at jeg fik ringet
til en forhandler som satte den op for mig via internette og når den køre så
viker den.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-03 09:37

> [...]
> til en forhandler som satte den op for mig via internette og når den køre

Hej igen :) Hvis det er cisco du har, så skulle du meget gerne ikke have det
omtalte problem :)
Ved routere _er_ der mærkbar forskel på kvalitet, afhængig af hvad man skal
bruge dem til se'fø'lig :)

Mvh
Jens

Fra : Hejberg