Problemer med MPEG videokort
Fra : Ricky Weissenborn

Dato : 27-03-03 18:15

Hej
Jeg har et MPEG videokort (RealMagic). Når jeg forsøger at spille en film
som jeg selv har converteret fra avi til mpeg i TMPGEnc, genstarter pc'en.
Problemet opstår ikke når jeg spiller "almindelige" dvd'er. Kan det mon
skyldes noget med codec, eller er der nogle der har et andet bud på
løsningen til mit problem??

Fra : Gismo

Dato : 27-03-03 18:36

"Ricky Weissenborn" <rmfw99@land.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet opstår ikke når jeg spiller "almindelige" dvd'er. Kan det mon
> skyldes noget med codec, eller er der nogle der har et andet bud på

Har haft samme problem, så lytter lige med

Gismo

Fra : J. Jensen

Dato : 27-03-03 22:49

> [...]
> Problemet opstår ikke når jeg spiller "almindelige" dvd'er. Kan det mon
> skyldes noget med codec, eller er der nogle der har et andet bud på

Hvilket operativsystem ?
Hvad er det for et RealMagic kort ? og hvilken driver version?

Hvis det er Hollywood+ så prøv at hente de nyeste drivere (2.41 build 150)
Win2000 og XP :
http://www.sigmadesigns.com/support/download_hollywood_plus_win2000.htm
Win9x og ME:
http://www.sigmadesigns.com/support/download_hollywood_plus_win9x.htm

Fixer bl.a.: "SVCDs and VCDs play to the end"

Husk at opdatere både driver og application og læs readme.txt filen som
ligger i disk2 pakken.

Ellers kan jeg anbefale 2.2b build 139_05
Alle andre versioner har givet mig samme problem som du nævner.

Hvis det ikke hjælper så prøv at sætte kortet i et andet PCI slot.

Skal måske lige nævne at H+ kortet og tilhørende drivere er MEGET ustabile
og altid har været det :)

Hvis du har Office XP installeret så står der følgende i deres readme fil:
"1 - If you are using Microsoft Office XP and you have its utility
CTFMON.EXE running, it'll stop DVD Station - the Hollywood Plus-
DVD player from playing encrypted movies. This utility injects
MSCTF.DLL in the memory space given by Windows to hardware and
software manufacturers. A workaround is under investigation to
avoid this conflict. A temporary solution is to disable this
utility before the playback of movies : press CTRL+ALT+DEL,
click on CTFMON.EXE, and click "End Task". After the movie
playback, restart CTFMON.exe from Start-Run : ctfmon.exe & OK."

Prøv også at tjekke Sigmadesigns' forum
http://www.sigmadesigns.com/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?conf=DCConfID4

Mvh
Jesper

Fra : J. Jensen

Dato : 27-03-03 22:57

Husk også at dine konverterede film skal overholde VCD standarderne...

VCD 1.1:
352 x 240 @ 29.97 Hz (ntsc sif).
352 x 240 @ 23.976 Hz (film sif).

VCD 2.0