kan ik' bestemme min ip med Pro@ccess?
Fra : Andreas Aabrandt

Dato : 20-03-01 16:53

Hej Gruppe
Jeg vil gerne sætte en http server op, men jeg kan ikke få den til at blive
vist på vores egentlige ip. TDC sagde jeg skulle ændre min ip til
192.168.1.3 men så lader routeren mig slet ikke på.

På forhånd tak
Andreas Aabrandt

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-03-01 18:10

"Andreas Aabrandt" <a_aabrandt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> vist på vores egentlige ip. TDC sagde jeg skulle ændre min ip til
> 192.168.1.3 men så lader routeren mig slet ikke på.

Når du skal tjekke webserveren indefra dit LAN, skal du anvende LAN adressen
(192.168.1.3). Når folk skal se din hjemmeside udefra internettet skal de
anvende din offentlige adresse 62.242.69.207

Du skal dog også være opmærksom på at port 80, som anvendes til webservere,
er med std. konfig i din router NAT'et til 192.168.1.3, så den maskine der
kører webserver skal have denne ip-adresse installeret i egenskaperne for
TCP/IP.

--
Bjarke Andersen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-03-01 18:13

Den Tue, 20 Mar 2001 16:53:02 +0100 skrev "Andreas Aabrandt"
<a_aabrandt@hotmail.com> :

> [...]
>vist på vores egentlige ip. TDC sagde jeg skulle ændre min ip til
>192.168.1.3 men så lader routeren mig slet ikke på.

Har du husket at sætte DNS servere i din TCP/IP opsætning ?

--
Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-03-01 20:08

On Tue, 20 Mar 2001 16:53:02 +0100, Andreas Aabrandt wrote:
> [...]
>vist på vores egentlige ip. TDC sagde jeg skulle ændre min ip til
>192.168.1.3 men så lader routeren mig slet ikke på.

Du skal stadigt også lige lave en default route, samt konfigurere DNS manuelt
også ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Aabrandt

Dato : 20-03-01 21:31

"Andreas Aabrandt" <a_aabrandt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist på vores egentlige ip. TDC sagde jeg skulle ændre min ip til
> 192.168.1.3 men så lader routeren mig slet ikke på.

Ja jeg har sat DNS op manuelt. men jeg tror det kan have noget at gøre med
lmhost.sam . Jeg kan ikke gøre mig for klog på området.

Tak for tipsene det har da gjort mig klogere og forhåbenligt tættere på mit
svar.

mvh Andreas