Hvad hedder en Tohjulet hestevogn ?
Fra : poul madsen

Dato : 26-03-03 00:23

Hej !
Jeg har lovet en veninde at kigge på nettet efter en tohjulet hestevogn, men
jeg ved ikke hvad en sådan kaldes. Er der nogen der kender nogle navne. Det
skal være hen i retning af en sulky bare med en "bænk" med plads til flere
personer.
Skal helst være med gummihjul.
Hvis der er en der har en billig til salg så lad endelig høre fra dig.
Mvh.
Poul Madsen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 26-03-03 08:31

"poul madsen" <poulhm@fjerndettemail.dk> wrote:

> [...]
>skal være hen i retning af en sulky bare med en "bænk" med plads til flere

Har set en her i nærheden der er til salg. Den hedder en Gig !

To store hjul på siden af en vogn hvor der er en bænk med plads til to
personer. Bænken og det indvendige af vognen er beklødt med rødt
fløjl. Udvendig er vognen lakeret blanksort.

>Skal helst være med gummihjul.

Hjulene er store med tynde gummiringe ala cykeldæk.

>Hvis der er en der har en billig til salg så lad endelig høre fra dig.

Jeg tror ikke den er billig. Snarere det modsatte, men bestemt værd en
høj pris. Hvis du er interesseret i en "dyr" vogn, rider jeg gerne
forbi og hører nærmere.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : poul madsen

Dato : 26-03-03 09:06

Takker for svaret. HHMMm. Ved ikke lige hvor meget hun vil invester i sådan
en, enlig mor med 2 heste, det sætter ligesom nogle begrænsninger. Men det
lyder som en fin vogn. Da jeg søgte på google kom der også nogle op som hed
gig, men de var alle ældre modeller med store træhjul, men det hedder de
altså alle der har den udformning.
Vender lige tilbage når jeg har snakket med hende om max. pris.
Mvh.
Poul Madsen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 26-03-03 09:25

"poul madsen" <poulhm@fjerndettemail.dk> wrote:

>Vender lige tilbage når jeg har snakket med hende om max. pris.

Ok! Men helt uden at have snakket pris med ejeren, så regner jeg med
at den nok skal koste op mod Kr. 20.000 idet ejeren ikke er "sulten"
og at vognen altså er i *absolut* fin stand.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : PiaR

Dato : 26-03-03 14:47

Der er flere typer tohjulede vogne:

Sulky
Gig
Roadcart
Jumbe

Fra : PJM

Dato : 27-03-03 22:01

"PiaR" <pia@fjerndetherrobdrup.dk> skrev i en meddelelse
> Der er flere typer tohjulede vogne:
>
> Sulky
> Gig
> Roadcart
> Jumbe

Og her: http://www.drivingessentials.com/carriage_machine.html kan man se
nogle af dem.

mvh
pjm

Fra : poul madsen

Dato : 27-03-03 23:17

Ok. Takker for svarerne, men tror nok at hun blev lidt forskrækket over de
priser, det var ikke lige det hun have forstilt sig. Så må det vist
vente lidt og være noget hun "godt kunne tænke sig engang"
Poul

Fra : PJM

Dato : 27-03-03 23:34

"poul madsen" <poulhm@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse
> Ok. Takker for svarerne, men tror nok at hun blev lidt forskrækket over de
> priser, det var ikke lige det hun have forstilt sig. Så må det vist
> vente lidt og være noget hun "godt kunne tænke sig engang"

Ja, som når vi andre drømmer om en Jaguar E. Suk!

mvh
pjm

Fra : PiaR

Dato : 28-03-03 22:19

Der er en billig to hjulet vogn tilsalg på www.heste-nettet.dk - en
sulky/roadcart lignende en.
Den koster 2500 kr og kan ses her:
http://makeashorterlink.com/?N16553104

mvh Pia

Fra : Lene

Dato : 31-03-03 13:50

"poul madsen" <poulhm@fjerndettemail.dk> wrote in message
> [...]
> personer.
> Skal helst være med gummihjul.
> Hvis der er en der har en billig til salg så lad endelig høre fra

Hej Poul,
en Roadcar er en sulky med god affjedring, knallerthjul og et sæde
hvor man kan sidde to voksne. De koster brugt fra 1500 - 2500. Nypris
ligger omkring 6-10.000 alt efter mærke. En god Roadcar er næsten
uopslidelig - sæt en annonce i Væddeløbsbladet, hvis det har
interesse.

Mvh. Lene

Fra : poul madsen

Dato : 31-03-03 13:57