Spillers High Fibre Cubes?
Fra : Snudeske

Dato : 25-03-03 19:41

Er der nogen, der kender til dette foder (hestepiller)?

Jeg er begyndt at fodre med det efter forhandlerens anvisning, men er
alligevel begyndt at blive lidt betænkelig, da forhandleren fortalte, at
foderet kan gives både "tørt" og opblødt i vand.... Hvis det kan opblødes i
vand, er der så ikke en vis risiko for spiserørsforstoppelse ved at give
hesten det tørt?

MVH
Snudeske.

Fra : Ditte K

Dato : 27-03-03 14:37

Jeg kender ikke foderet, men hvis du er i tvivl så blød det hellere op

Står det slet ikke noget på sækken? Eller har de ikke en hjemmeside?

Mvh Ditte

Fra : Jynis

Dato : 28-03-03 08:29

"Snudeske" <wsg@REMOVEflet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vand, er der så ikke en vis risiko for spiserørsforstoppelse ved at give

I brugervedledningen står der at high fiber cubes skal opblødes i 30 min.
indtil den danner en blød mos . Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Snudeske

Dato : 28-03-03 18:43

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> I brugervedledningen står der at high fiber cubes skal opblødes i 30 min.
> indtil den danner en blød mos . Mvh.

Skal eller kan? Der er jo kæmpe forskel på de to ord.

Jeg har ikke kunnet finde noget information på hverken sæk eller hjemmeside.

Forhandleren får godt nok foderet tilbage i hovedet, hvis det ikke kan gives
tørt (det pointerede jeg meget kraftigt, at det skulle kunne, da foderværten
ikke har tid til at lægge foderet i blød inden hvert måltid).

Nøj, hvor er jeg ved at være træt af sælgere af diverse produkter til
heste

MVH
Snudeske.

Fra : Jynis

Dato : 28-03-03 20:16

> [...]
> ikke har tid til at lægge foderet i blød inden hvert måltid).
>
> Nøj, hvor er jeg ved at være træt af sælgere af diverse produkter til

Jeg kan godt forstå du er træt af at du er blevet misindformeret . Jeg
overvejer at begynde at handle med Spillers, derfor har jeg fået tilsendt
noget materiale. Det læste jeg straks igennem da jeg så dit spørgsmål. Det
ser umidelbart ud til at være et glimrende produkt, synd at forhandleren
ikke har sat sig ordentlig ind i hvad det er han / hun handler med. Det bør
også stå på sækken, det burde være et minimum krav.Næste gang jeg taler med
importøren / sælgeren vil jeg tage emnet op.
Hestefoder er lige så stor en jungle som hunde og katte foder.
Kontakt sælgeren og be ham tage varen tilbage , det er kun rimelig.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk