søger et godt råd
Fra : lene vang

Dato : 24-03-03 14:21

Hejsa
jeg har brug for at høre jeres menig om en lille ting. jeg ved ikke om jeg
skal gøre noget ved det, eller bare blande mig uden om.
Sagen er den at jeg i de sidste par uger har kørt forbi et hus hvor de har
et par heste gående, hvilket for sin sag ikke er noget underligt i. Men de
går på en uindhegnet mark, den ene står bundet fast med et langt reb, mens
den anden går frit rundt. jeg har set nu et par gange men havde været i
tvivl om den ikke bare havde en grime på som havde samme farve som hesten,
men har nu set at den har ingen grime på.
Det der gør at jeg vil gøre noget ved sagen er at, jordstykket ligger lige i
mellem en stærkt trafikeret motorvej og en S-tog bane og så en mindre
trafikeret vej.

Hvad mener I?? skal jeg bare blande mig udenom og lade dem om deres heste???

Hilsen

Lene

Fra : Tine Gade

Dato : 24-03-03 15:06

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 24-03-03 15:28

Tine Gade wrote:
> Jeg synes ikke du skal blande dig uden om, du ville sikkert også ha' det
> frygteligt dårligt hvis der skete noget med dem, og du ikke havde grebet
> ind. Ring til din dyrlæge, det er vist dem der skal følge op på den slags
> sager, eller dyrenes værn. Så må profferne kigge på det, og vurdere om der
> er tale om uagtsomhed eller dyremishandling.

Eller ring til politiet, og sig at der er en trafikulykke der venter på
at ske.

-dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-03-03 15:17

"lene vang" <lenevang@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> trafikeret vej.
>
> Hvad mener I?? skal jeg bare blande mig udenom og lade dem om deres

Ring til hestens værn, klippet fra www.hestensvaern.dk :

Vanrøgt
a.. oplys navn og adresse på hesten/hestenes ejer
b.. oplys navn og adresse på hvor hesten/hestene befinder sig
c.. beskriv i detaljer, hvad du har set eller oplevet
d.. hvis dyrlæge og evt. smed eller andre har været involverede, oplys
navn og adresse på vedkommende
e.. send anmeldelsen pr. post, fax eller e-mail til Hestens Værns
sekretariat
Du kan finde telefonnumre på hjemmesiden.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : lene vang

Dato : 24-03-03 15:40

Jeg har gjort som Christian skrev, og sendt en mail til hestens værn, så må
jeg se om der sker noget.
problemmet er lidt den, at jeg har kun kørt forbi i tog. OG jeg kender ikke
ejeren eller adressen. så jeg måtte havde fat i krak. og der kunne jeg kun
finde vejnavnet og ikke navnet på ejerens navn

hilsen

Lene

Fra : Marlene

Dato : 24-03-03 16:38

lene vang <lenevang@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bNEfa.2427$vn1.601724@news010.worldonline.dk...
> [...]

> ejeren eller adressen. så jeg måtte havde fat i krak. og der kunne jeg kun
> finde vejnavnet og ikke navnet på ejerens navn

Hej Lene.

Jeg håber, du og Hestenes Værn finder frem til ejeren, for det lyder helt
klart som mishandling - så vidt jeg ved, står der i Dyreværnsloven, at dyr
ikke må stå bundet i længere tid. Vil du ikke være sød at skrive herinde,
hvad det blev til - uanset resultatet? Tak på forhånd! Hvor i landet er det
i øvrigt?

Mvh. Marlene.

Fra : lene vang

Dato : 24-03-03 17:02

> [...]
> ikke må stå bundet i længere tid. Vil du ikke være sød at skrive herinde,
> hvad det blev til - uanset resultatet? Tak på forhånd! Hvor i landet er

Hej Marlene
Med min let hullede hukommelse fra de skønne dag fra rideskolen, så så
hestene ud til at have det fint. Og den løse hest nød sikkert sin frihed.
Jeg må nok indrømme at de folde de havde var der ikke meget græsfold over,
det lignede mere tørt strå som stak op. Det var måske derfor at hestene var
blevet rykket ud på det andet jordstykke.
Hvad andgår ponyen som stod bundet fast. så var det på den måde at rebbet
var sat fast i begge ender til jorden, hvorpå at der var en line fra pony
ned til, så den kunne gå frem og tilbage.

Jeg prøver på ingen måde at retfærdiggøre det, hvis det er forkert at gøre
det. Men for at give et billede af hvad jeg så.
Jeg har kørt den strækningen forbi huset i mange år, og jeg har aldrig haft
indtrykket af at hestene har manglet noget.
Men det er forkert at have kræet gående frit, der er slet ikke noget at
diskutere der.

Men hvis jeg høre noget, skal jeg da gerne give lyd fra mig. Hesten gik i
nærheden af Køge

Hilsen
Lene

Ps. tak for den hurtige hjælp og interesser herinde fra.

Fra : Anet

Dato : 24-03-03 18:34

> [...]
> indtrykket af at hestene har manglet noget.
> Men det er forkert at have kræet gående frit, der er slet ikke noget at

(klip)

ejeren har sikkert ville gøre det godt for at hestene kunne komme ud at græsse istedet for at gå på jordfolden. En jordfold er der
intet forkert i overhovedet, for sådan ser mange motionsfolde ud efter vinteren. Men spørgsmålet er jo i bund og grund ikke
hestemishandling her som Lene skriver for det er jo mere hendes bekymring for om der sker hestene noget hvis den løse hest pludselig
bliver forskrækket eller noget og løber direkte ud i den farlige trafik.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-03-03 08:03

> [...]

> ejeren eller adressen. så jeg måtte havde fat i krak. og der kunne jeg kun
> finde vejnavnet og ikke navnet på ejerens navn

Nu vil jeg lige sige at et trådhegn kan være meget svært at se fra et tog.
Jeg synes helt klart du skal sikre dig at der virkelig ikke er noget hegn
omkring folden.

Fra : lene vang

Dato : 25-03-03 09:59

> Nu vil jeg lige sige at et trådhegn kan være meget svært at se fra et tog.
> Jeg synes helt klart du skal sikre dig at der virkelig ikke er noget hegn
> omkring folden.

Jeg er 110% sikker på at der ikke er noget hegn, det var noget af det første
jeg kiggede efter, da jeg så hesten føste gang.

Hilsen

Lene