øv
Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 24-03-03 09:37

Hejsa.

Det gør mig ondt for dig Britta.

Jeg fortsætter lidt i samme tråd. Min nabo har lige meddelt at jeg nok ikke
kan leje jord af ham mere, så jeg står med 2 dejlige islændere uden hjem. Så
nu er jeg gået i tænkeboks, men må desværre nok af med dem. Det værste af
det hele er at det er et stykke jord han aldrig har brugt og nok ikke kommer
til at bruge. Han har bare brug for at gøre livet surt for nogen engang
imellem. ØV ØV.

Gitte

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-03-03 09:56

In article <3e7ec3a8$0$24633$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Gitte & Thorleif wrote:
> [...]
> til at bruge. Han har bare brug for at gøre livet surt for nogen engang

Hvorfor køber du også som heste menneske et sted uden jord?
Hvorfor lavede du ikke en lang tids kontrakt på jorden ?
Tilbyd at købe den af ham.

JonB

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 24-03-03 10:22

Har boet her i 18år.

Har ikke kunnet lave en langtidskontrakt.

Han vil ikke sælge, så vil han godt og nu vil han ikke.

Jeg tror manden er maniodepressiv, i maniske perioder er alt ok, aftaler
holdes, alt kan lade sig gøre. I depressive perioder, går han højt op i hvad
er hans og glemmer tidligere aftaler.
Havde også en aftale om at hvis jeg fodrede med noget der ikke kunne spire,
måtte jeg ride på hans stupmarker. Hvilket jeg så gjorde i efteråret, uha
hvilken skideballe jeg fik.

Og da vi købte hestene viste jeg ikke det jeg ved idag.
Gitte

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-03-03 10:36

In article <3e7ece20$0$24690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Gitte & Thorleif wrote:
> Har boet her i 18år.

Okay, det er jo så også et stykke tid.

> Har ikke kunnet lave en langtidskontrakt.
>
> Han vil ikke sælge, så vil han godt og nu vil han ikke.

post flere penge efter problemet.

> [...]
> måtte jeg ride på hans stupmarker. Hvilket jeg så gjorde i efteråret, uha

En trick, er at du køber noget jord der ligger i nærheden, og
bytter med ham. Evt. ikke 1:1, men til fordel for ham, for en
aftale og tinglyser den.

JonB

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 24-03-03 10:46

Det løser desværre ikke problemet. Ung mand med masser af penge. Har opkøbt
al den jord han kunne rundt her. Ville være den store landmand.
Gider nu ikke være landmand, så han lejer ud til dem han er venner med på
given tidspunkt.

Men kunne håbe på en manisk periode snarrest så vi ku få lov at købe.

Et stort problem er at manden ikke kan fordrage dyr. Haner må ikke gale,
hunde ikke gø, katte ikke vandre over hans jord. Han er ikke nem at have
fået til nabo.

Køre selv crosser på de nyplantede marker. Underlig mand.

Gitte

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-03-03 10:52

In article <3e7ed3cf$0$24720$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Gitte & Thorleif wrote:
> [...]
> fået til nabo.
>
> Køre selv crosser på de nyplantede marker. Underlig mand.

Well, så er der vel kun den sidste mulighed tilbage... flyt

JonB

Fra : Anet

Dato : 24-03-03 12:21

Hej Gitte

Det er noget af et problem du der har fået dig. Jeg kender mange der pludselig står i din situation. Prøv at sætte en annonce i her
og skriv hvor du bor og evt. også på hestenettet og opstaldning evt. i løsdrift til to isheste.

Den med at købe jord går bare ikke helt lige så let som man tror. Hvis folk vil sælge jord så skal man først igennem og høre om der
er nogen landmænd der har søgt om tillægsjord og hvis de har det så har de førsteret på at købe jorden. Prøv at sætte en annonce op
i den lokale forretning så du ligesom har udtømt alle muligheder.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Pia J

Dato : 24-03-03 18:29

Hvor bor du, kunne du ikke finde en midlertidig løsning et sted? Der må være
andre end mig i verden som har ledige folde.

:Pia (som mangler gysser til at fylde dem op pt.)