Den tristeste fredag i mit liv.
Fra : Britta Larsen

Dato : 24-03-03 08:50

Hej alle sammen.

Ja jeg skrev jo det indlæg om handicapridning om at bruge sin hest som
handicaphest, men det kan jeg vist godt glemme alt om

Fredag aften måtte jeg tage den tunge beslutning at få hesten aflivet,
dyrlægen havde aldrig set så slemt et andfald af,højest sansynligt,
tarmslyng. Dyrlægen kunne intet stille op.

Sikke et syn der møte mig da jeg kom ud til mine besteforældre, min farfar
havde heldigvis fået hesten op at stå og så ud af boksen, hesten var helt
gennemsvedt og hans øjenhuler var meget indskunkende, og han virnskede da
han så mig stille sig ind foran min farfar, men dyrlægen var kommet så han
skulle jo lige kigge på den, og så fik han en sprøjte som skulle hjælpe ham
lidt, men det havde den modsattevirkning, han væltede om på siden og der
lagde han og "løb" afsted og var meget forpint, det havde dyrlægen aldrig
oplevet før, og han pruttede godt og grundigt og vrinskede meget højt....jeg
nussede hans øre og han så ud til at nyde det lidt selv om han var i hans
egenverden.
Han fik noget der ligner krampe anfald indimellem, og på et tidspungt var
det lige som om han ikke var herre over hans egenbevægelser, men hans hovede
bøjede op i luften og han vendte sig om på den anden side, men med halsen og
hoved i klemme så det måtte vi jo vende, og efter han vendte sig gik det ned
af bakke, hans øjne var matte, og hans tandkød var mat....og han havde det
ikke godt, så dyrlægen og jeg blev enige om at det var best at gøre en ende
på hans lidelse.
Så han hentede boldtpistolen og skød ham i panden, da sprøjten ikke ville
have virket med det samme....

Jeg skulle bare ud med det et sted, og jeg er så ked af det, at jeg har
taget fri i dag fra jobbet......

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Liz B.

Dato : 24-03-03 09:58

Hej Britta,

Hvad kan man sige? Det var en frygtelig historie. Jeg er så ked af det på
din vegne.

Mange knus og hilsener Liz

Fra : Nina Svanholm

Dato : 24-03-03 10:34

Hej Britta.

Det gør mig frygtelig ondt på dine vejne, det har været en barsk afsked med
din hest Håber at det er de gode timer med ham du vil huske!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 24-03-03 11:29

Hej Britta

Jeg ved nøjagtig hvordan du har det og hvor stor en sorg du har følt ved at stå magtesløst ved din hest. Måtte selv få min hest
aflivet for 2 1/2 år siden pga. tarmslyng.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Michael Olsen

Dato : 25-03-03 20:27

Hej Britta.

Jeg ved godt hvordan du har det. Jeg måtte selv for to år sige farvel til
min hest efter 11 års venskab.

Hilsen Sabine