Valg fra tabel
Fra : Tom Jensen

Dato : 10-12-00 19:30

Howdy
Jeg trækker data ud af næsen på en Access database og præsenterer
dem for brugeren i form af en tabel. Brugeren skal så vælge en række
i tabellen og hoppe til næste side med de valgte data.
Men, men, men jeg kan ikke referere til tabellen da den jo ikke har noget
navn, så post metoden duer ikke. Hvis jeg laver et hyperjump i rækkerne
kan jeg hoppe til siden, men får stadig ikke data med over. Det eneste jeg
har kunnet finde er en dropdown, her går det fint med at hente data med over
da den kan have et navn.
Firmaet jeg er ansat i vil lægge kursusudbuddet ud på nettet. Brugerne
vælger så at filtrere data men står til sidst med flere kurser at vælge
imellem. Det valgte kursus vil jeg så overføre til en tilmeldingsside.
Det er her filmen knækker. Anyone ?? T.i.a.

Tom F. Jensen

www.ffsoft.dk
tje@ffsoft.dk

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 10-12-00 19:41

Tom Jensen wrote:

> Jeg trækker data ud af næsen på en Access database og præsenterer
> dem for brugeren i form af en tabel. Brugeren skal så vælge en række
> i tabellen og hoppe til næste side med de valgte data.

Din "vis-tabel" kode ser ca. sådan ud:

--- klip - start - klip ---
<%
rs.open "SELECT id, navn FROM tabel1", conn
Response.Write "<table>"
do until rs.eof
Response.Write Server.HtmlEncode("" & rs("navn"))
rs.movenext
loop
Response.Write "</table>"
rs.close
%>
--- klip - start - klip ---

Din "vis-detaljer" kode ser nogenlunde sådan ud:

--- klip - start - klip ---
<%
Dim id
id = CLng(Request("id"))

rs.open "SELECT id, navn FROM tabel1 WHERE id="&id, conn
if not rs.eof then
Response.Write "Detaljer om : "
Response.Write Server.HtmlEncode("" & rs("navn"))
end if
rs.close
%>
--- klip - start - klip ---

Men ud fra din post virke det som om, du har misforstået et eller andet
helt basalt om hvordan html/asp/db/internettet virker?

--
Lauritz