E-smith og flere diske.. kun problemer!!!
Fra : Thomas

Dato : 27-03-03 09:41

Hej

Jeg har E-smith 5.6 kørende.
Før kørte den kun på en single harddrive maskine, men nu har jeg tilført
systemet endnu en harddisk.
de er på hver deres IDE kanal og begge som masters.
jeg reinstallerede E-smith, og valgte at installere på Dual Drivs med noget
software emuleret RAID.
dermed troede jeg, logisk nok men te jeg, at den ville arbejde med de to
diske som om det var et raid system, således at data spredes eller den
ihvertfald giver mig mulighed for at benytte begge diske.
Nu opdager jeg at den rent faktisk kun bruger den ene disk ( har brugt
commandoen df -h ), og den anden er tilsyneladende ikke i brug.

er der nogen der ved hvordan jeg får mulighed for at bruge begge harddiske,
da det er absurd at have to uden at udnytte pladsen.

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::
www.flashking.dk
Eller hos DFM

Fra : sv-e

Dato : 27-03-03 12:18

On Thu, 27 Mar 2003 09:40:30 +0100, Thomas wrote:

> er der nogen der ved hvordan jeg får mulighed for at bruge begge
> harddiske, da det er absurd at have to uden at udnytte pladsen
Hej
Det som E-smith tilbyder er en simpel spejling, som jo er fornuftig nok,
hvis du vil arbejde med flere diske, må du tilføje dem manuelt.

vh
sv-e

Fra : Thomas

Dato : 27-03-03 12:56

"sv-e" <sem@odin.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Det som E-smith tilbyder er en simpel spejling, som jo er fornuftig nok,
> hvis du vil arbejde med flere diske, må du tilføje dem >manuelt.

Godt.. så er det lige at jeg som NOOB, lige står af.
Hvordan tilføjer jeg en disk i linux. Jeg har ingen worries i windows, men
i linux er jeg ikek på homecourt.. desv. ikke endnu.
Kan jeg bare i en terminal Mounte den, eller hvad.

giv gerne de commandoer der skal bruges.
den sidder på IDE2 som master

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::
www.flashking.dk
Eller hos DFM

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 27-03-03 16:40

In b5uorp$2gon$1@news.cybercity.dk,
Thomas <Brunsviger@GRRRhotmail.com> writes:
> [...]
> Kan jeg bare i en terminal Mounte den, eller hvad.
>
> giv gerne de commandoer der skal bruges.

På e-smith.org har det spørgsmål være oppe ca. 1k gange.

Fra : sv-e

Dato : 27-03-03 18:24

On Thu, 27 Mar 2003 12:55:38 +0100, Thomas wrote:
> giv gerne de commandoer der skal bruges. den sidder på IDE2 som master
Hej
Det du skal gøre er at forberede din disk:
http://www.sslug.dk/linuxbog/friheden/bog/fdisk.html

Lave et filsystem: man mkfs

Gå tilbage til linuxbogen, og finde punktet omkring montering af disken.

Hvis du knækker denne, så er du godt på vej med din linux

vh
sv-e

Fra : Thomas

Dato : 27-03-03 19:14

> [...]
>
> Gå tilbage til linuxbogen, og finde punktet omkring montering af disken.
>

> Hvis du knækker denne, så er du godt på vej med din linux

Jeg takker... og river derudaf...

--
Med Venlig Hilsen

Thomas