IPcop v.1.2
Fra : NicO

Dato : 25-03-03 15:00

Hej

Er der nogle herinde der ved hvordan IPcop sættes op til at modtage IP fra
en DHCP server. Den skal IKKE fungere som DHCP server!
I hvilken fil skal der evt. rettes i? normalt på en RH er det jo
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0.

/Nico

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-03-03 15:10

Hvorfor bruger du ikke web interfacet? http://ipcop:81 eller
https://ipcop:445

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : NicO

Dato : 25-03-03 16:23

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> wrote in

> Hvorfor bruger du ikke web interfacet? http://ipcop:81 eller
> https://ipcop:445

Det har jeg ikke mulighed for.... jeg skal først ha den til at modtage en
IP fra dhcp. Jeg skal ha rettet IP konfigurationen direkte på serveren...
Nogle råd?

Fra : Mikael Winther Berte~

Dato : 25-03-03 20:21

On Tue, 25 Mar 2003 16:23:18 +0100, NicO wrote:

> Det har jeg ikke mulighed for.... jeg skal først ha den til at modtage
> en IP fra dhcp. Jeg skal ha rettet IP konfigurationen direkte på
> serveren... Nogle råd?

Du skal logge ind på serveren/firewall'en med "setup" som brugernavn.
Så kommer du direkte ind i grafisk brugerflade hvor du kan lege rundt i
lidt menuer.

/Mikael

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 25-03-03 20:26

"Mikael Winther Bertelsen" <spam@tuxpower.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal logge ind på serveren/firewall'en med "setup" som brugernavn.

Bemærk at f.eks. TDC-Webspeed bruger MAC-Adresse til kontrol...
Altså ikke noget med at skifte netkort

/ Steffen

Fra : NicO

Dato : 26-03-03 08:34

Mikael Winther Bertelsen <spam@tuxpower.dk> wrote in

> Du skal logge ind på serveren/firewall'en med "setup" som brugernavn.
> Så kommer du direkte ind i grafisk brugerflade hvor du kan lege rundt i
> lidt menuer.
>
> /Mikael

Der har jeg været og der er umiddelbart kun mulighed for at sætte maskinen
op som DHCP server eller give den en fast IP.
Maskinen skal et eller andet sted sættes op til at modtage en IP fra DHCP?