Installering af printer på Denian
Fra : Jan Larsen

Dato : 22-03-03 02:47

Hej

Er der nogle der ligger inde med link til hvordan man gør sub. eller vil
fortælle mig det....Hvilken pakker der skal installeres mv.

Mvh Jan

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-03-03 09:24

"Jan Larsen" <jan_l@post12.tele.dk> writes:

> Er der nogle der ligger inde med link til hvordan man gør sub. eller vil
> fortælle mig det....Hvilken pakker der skal installeres mv.

Nogen vil sikkert sige cups, men det har jeg ikke megen erfaring med.

lprng og magicfilter samt efterfølgende kørsel fra
/usr/sbin/magicfilterconfig har virket fint for mig.

Hvilken printer har du?

/Rasmus

Defense??
What am I to defend??
Am I in war??

Fra : Jan Larsen

Dato : 22-03-03 09:33

> Hvilken printer har du?
Canon BJC 6100

Mvh Jan

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-03-03 18:35

> Canon BJC 6100

Jeg kender ikke den pågældende printer; ifølge linuxprinting.org kan
den bringes til at fungere.

Tilsyneladende er der gode chancer for at få den til at fungere med
cups (med pakken cupsys-driver-gimpprint) eller med cupsomatic-ppd.

/Rasmus

Drink wet cement: Get Stoned.

Fra : Jan Larsen

Dato : 23-03-03 19:17

> Tilsyneladende er der gode chancer for at få den til at fungere med
> cups (med pakken cupsys-driver-gimpprint) eller med cupsomatic-ppd.
Det vil sige jeg skal installer cupsys, cupsys-client og
cupsys-driver-gimpprint..?

Mvh Jan

Fra : Soren Davidsen

Dato : 24-03-03 20:27

> Det vil sige jeg skal installer cupsys, cupsys-client og
> cupsys-driver-gimpprint..?

cupsys, cupsys-client (sysv 'lp' og 'cancel'), cupsys-bsd, (bsd 'lpr')
cupsomatic-ppd (stor printerdatabase fra linuxprinting.org).

(de har muligvis nogle dependencies jeg ikke husker, men det var vist
pakkerne jeg installerede paa mit system).

Derefter skal du maaske lige tjekke /etc/cups/cupsd.conf, hvorefter
man kan gaa til http://minprintserver:631/ admin kodeordet er 'root'
kodeordet paa din boks.

Gaa ind under 'printere' og 'add printer' din printer, man skulle gerne
kunne vaelge den fra listen hvis den er supportet .

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Jan Larsen

Dato : 22-03-03 18:19

Hej

Dette er fra messages

parport0: PC-style at 0x378 [PCSPP,TRISTATE]
parport0: Printer, Canon BJC-6100
lp0: using parport0 (polling).

hvad betyder parport....og er det derfor jeg ikke kan få min printer til at
virke.

Mvh Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 22-03-03 18:44

Den Sat, 22 Mar 2003 18:18:39 +0100 skrev Jan Larsen:
> [...]
>lp0: using parport0 (polling).
>
>hvad betyder parport....og er det derfor jeg ikke kan få min printer til at

Det betyder paralel-port. Så medmindre det er en USB-printer, er det
altså ikke derfor.

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel

Fra : Jan Larsen

Dato : 22-03-03 23:34

Lige meget hvad jeg installer,opsætter og prøver virker det ikke, der kommer
bare denne fejl

client-error-not-possible

Alt hjælp modtages.

Mvh Jan

Fra : Jan Larsen

Dato : 23-03-03 22:41

Tak til alle fik det til at køre med CUPS :)

Mvh Jan