ADO og Params D7
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 26-03-03 20:52

Jeg prøver lid med ADOQuery componenten for første gang...

Jeg har lavet en SELECT..

SELECT NAMES
FROM ADRESSER
WHERE LAST_NAME = :PARAM

Jeg sætter så en PARAM på Parameters til en string

Jeg synes næsten ligyldigt hvad jeg prøver så får jeg følgende fejl:

OleException With message 'Parameter object is improperly defined.
Inconsistent or incomplete information was provided'

Nogen der har en ide om hvorfor denne fejl opstår ?

Mvh
Ulrik

Fra : Toke Herkild

Dato : 26-03-03 21:31

Ulrik Vadstrup wrote:
> [...]
> Inconsistent or incomplete information was provided'
>
> Nogen der har en ide om hvorfor denne fejl opstår ?

Hej Ulrik,

Måske hvis du sendte en kode stump med hvor du sætter param value. kunne
godt lyde som om at det er der problemet kan være. og æhm nu ved jeg jo
ikke om du har mellemrum mellem '=' og ':' hvis du har så prøv at slette
det. Det gør sikkert ingen forskel. Men man ved jo aldrig. :)

MVH
Toke Herkild

Fra : N/A

Dato : 26-03-03 22:34

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 26-03-03 22:34

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> wrote in message
> "Toke Herkild" <toke@herkild.dk> wrote in message

Jeg fandt fejlen - det havde ikke noget med den param at gøre - jeg havde
være inde og redigere i Parameters på en anden TADOQuery - og fortrudt.

Den havde så ikke "Smidt alle data ud" så der stod noget underligt tilbage i
Parameters da jeg kiggede i DFM filen (ALt+F12) - jeg ved ikke - måske den
bug

Takker for hjælpen ellers

Ulrik