Overskrive Delphi's exception
Fra : SpookiePower

Dato : 25-03-03 21:13

Hej NG.

Hvordan kan Delphi's exceptions overskrives sådan, så det

er min egen exception der bliver vist.

Eksemple -

Try

Case StrToInt(værdi) of ....

Except

Raise MyException.Create('Fejl ved konverteringen')

end;

Ved konverteringen fra StrToInt vil Delphi raise exception

når dette ikke kan lade sig gøre og denne vil jeg gerne over-

skrive med min egen.

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 26-03-03 08:37

hej der.....

SpookiePower wrote:

> [...]
>
> Case StrToInt(værdi) of ....
>
> Except
>
> Raise MyException.Create('Fejl ved konverteringen')

er ikke helt sikker paa hvad du mener, men jeg tror at det er dette.

try
y:= a/0
except
on ezerodivide do showmessage('Du har dummet dig');
end;

i dette tilfælde kan du 'trappe' divisioner med 0, og gøre hvad du nu
har lyst til ......

/finn

Fra : Thor

Dato : 26-03-03 09:44

Hej Spookie

Det er kun i debuggeren, delphi laver en exception, så

> Try

> Case StrToInt(værdi) of ....

> Except

> Raise Exception.Create('Fejl ved konverteringen')

> end;

er i orden. Du kan slå Delphi exceptions fra i Tools|Debugger
options|Language exceptions