Pix 501 NAT / port forwarding
Fra : Tommy Larsen

Dato : 25-03-03 19:53

Hejsa!

Jeg har en Pix 501, 2 maskiner, fast IP-adresse og vil gerne have at
f.eks. port 80 bliver forwardet til den ene maskine. Hvordan gøres det
lettest? Gerne et svar der fortæller hvordan man gør det via PDM'en ;)

Thanx in advance!
--

Mvh. Tommy

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 25-03-03 22:25

Hej Tommy

Jeg kan ikke svare på hvordan du gør det via pdm kun via telnet eller et
teminal program.

x.x.x.x = off. IP
y.y.y.y= intern IP
access-list outside-in permit tcp any host x.x.x.x eq 80
static (inside,outside) x.x.x.x y.y.y.y netmask 255.255.255.255 0 0
access-group outside-in in interface outside

Mvh
Thomas

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 26-03-03 00:15

"Thomas V. Nielsen" <tvn@remove.vandsted.com> wrote in message
> [...]
> static (inside,outside) x.x.x.x y.y.y.y netmask 255.255.255.255 0 0
> access-group outside-in in interface outside

Hejsa
Hvis du bruger Global (outside) 1 Interface, skal du bruge syntax'en :
static (inside,outside) tcp interface 80 y.y.y.y 80 netmask 255.255.255.255
0 0

Eller dur det ikk'

MVh
Martin Bilgrav

PS f**k PDM - den lugter... nej stinker ! men er meget sød til graf'er og
lidt personligt overvågning af ens PIX

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-03-03 23:37

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/iaabu/pix/pix_sw/v_63/config/mngacl.htm#1069973

> Gerne et svar der fortæller hvordan man gør det via PDM'en ;)

Dunno. Don't use it. Too many bits to process. Core dumped.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/