netværk mellem 2pc'ere i dos
Fra : KS

Dato : 25-03-03 13:36

Hej,

Jeg skal ud til en kammerat i aften, som har en desktoppc, der er gået død
i windows og kan nu kun startes op i dos med bootdiskette. Jeg har ikke set
på computeren endnu og ved ikke hvor meget der står til at redde, eller om
det bliver en clean install. Men for alle tilfældes skyld, vil jeg tage min
bærbare med samt et krydset netkabet, så vi kan lave en direkte forbindelse
og overføre hans vigtige data over på min computer, imedens clean install af
windows udføres.

MEN MEN MEN. Er det muligt, at få netforbindelse mellem 2 pcere via
bootdiskette og ude i dossen? Evt. hvilket program vil være fordelagtigt at
bruge til selve filøverførslen, Norton commander til dos og fx om der skal
bruges drivere m.m.??? Hvilke ting ville I tænke på eller hvordan ville I
gøre, hvis I var i samme situation?

På forhånd tak

mvh

Kamran Sarwar

Fra : Calle.

Dato : 25-03-03 14:42

KS wrote:
> [...]
> dos og fx om der skal bruges drivere m.m.??? Hvilke ting ville I
> tænke på eller hvordan ville I gøre, hvis I var i samme situation?

Ja evt. NC som du skriver eller Ghost, og så et link-kabel
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : P og T

Dato : 25-03-03 14:47

"KS" <k-s@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruges drivere m.m.??? Hvilke ting ville I tænke på eller hvordan ville I

Hvis du har Norton Ghost, kan du lave et par boot diske med den, som
understøtter de aktuelle netkort. Så kan du lave et disk image af hans disk
på din bærbar.

Hvis det ikke er så meget data kan du som du selv nævner bruge Norton
Comander og et parallel kabel, der skal ikke bruges drivere, men NC skal
være på begge PC'er, evt. på en floppy.

Per

Fra : NicO

Dato : 25-03-03 14:50

"KS" <k-s@adr.dk> wrote in

> [...]
> dos og fx om der skal bruges drivere m.m.??? Hvilke ting ville I tænke
> på eller hvordan ville I gøre, hvis I var i samme situation?

Sørg for at boote på netkortet vha. dos drivere til nic. Find evt. en
netboot disk på nettet hvor driveren til netkortet bliver initialiseret
med tcp/ip.
Måske er der noget her www.bootdisk.com
Benyt evt. NET USE kommandoen og Copy tl at overføre filer

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 27-03-03 00:10

> [...]
> med tcp/ip.
> Måske er der noget her www.bootdisk.com
> Benyt evt. NET USE kommandoen og Copy tl at overføre filer

Hvis der er et CD-ROM drev i maskinen, vil jeg da lige pege på mit eget
website: http://www.netbootcd.dk

Der er iøvrigt også en bootdiskette med et par enkelte netkort drivere på,
som eksempel på sådan en.

--
Mvh,

Thomas Hedberg

Fra : Mads Bahrt

Dato : 25-03-03 23:27

KS wrote:
> [...]
> bruges drivere m.m.??? Hvilke ting ville I tænke på eller hvordan ville I

Hvis du kan håndtere linux kan du hente Knoppix. Det er en
linuxdistribution du kan boote fra en cd. Den kan så bruges til at
kopiere de nødvendige filer over på din bærbare (som så kører en
ftp-server.)

MVH
Mads

Fra : Kamran Sarwar