Ustabilt netværk
Fra : Masterpuf

Dato : 24-03-03 23:23

Hej

Jeg har 2 pc´er
A med XP
B med ME
og de kører over en switch, med adgang til internet
Problemet er:
Når jeg henter noget til A fra B så kan netværks-forbindelsen gå ned men
ikke internettet. Når jeg har genstartet A så virker det lidt igen .

Hvad er årsagen til at den går ned/
Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Masterpuf

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-03-03 01:40

Masterpuf wrote:
> Når jeg henter noget til A fra B så kan netværks-
> forbindelsen gå ned men ikke internettet. Når jeg har
> genstartet A så virker det lidt igen.
>
> Hvad er årsagen til at den går ned/
> Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Ja, det er vel ret åbenlyst at der er problemer med
maskine A eller virker det også igen, hvis B genstartes?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Masterpuf

Dato : 25-03-03 22:35

> Ja, det er vel ret åbenlyst at der er problemer med
> maskine A eller virker det også igen, hvis B genstartes?

Ja jeg ved godt hvor problemet er, men ikke hvordan det løses

Masterpuf

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-03-03 22:41

Masterpuf wrote:

> Ja jeg ved godt hvor problemet er, men ikke hvordan
> det løses

Så det løser ikke problemet at genstarte maskine B istedet
for maskine A?

Har du prøvet at afinstallere TCP/IP protokollen og installere
den igen efter en genstart?

Fjern evt. andre protokoller også og prøv så.

Fra : Masterpuf

Dato : 27-03-03 14:14

> [...]
>
> Har du prøvet at afinstallere TCP/IP protokollen og installere
> den igen efter en genstart?
>
> Fjern evt. andre protokoller også og prøv så.

Det løser kun problemet at genstarte B.
Har prøvet geninstallere netværket med xp guiden på begge maskiner.

Masterpuf

Fra : Masterpuf

Dato : 30-03-03 17:11

> Det løser kun problemet at genstarte B.
> Har prøvet geninstallere netværket med xp guiden på begge maskiner.

Har prøvet at kopiere fra A til B uden at være på internet, og der var ikke
nogen problemer, men hvorfor er de der når man er på internettet?

Masterpuf

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-03-03 14:53

Masterpuf wrote:
> Har prøvet at kopiere fra A til B uden at være på
> internet, og der var ikke nogen problemer, men
> hvorfor er de der når man er på internettet?

Er netkortene konfigureret til at bruge Fuld Duplex?

Fra : Masterpuf

Dato : 02-04-03 15:59

> Er netkortene konfigureret til at bruge Fuld Duplex?

Kortet er konfihureret til auto
Skal den sættes til enable? og hvis, får man ulemper ved det?

Masterpuf

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-04-03 08:27

Masterpuf wrote:

> Kortet er konfihureret til auto
> Skal den sættes til enable? og hvis, får man ulemper ved det?

Burde ikke betyde noget, men det er da værd at forsøge.

/Mikael

Fra : Masterpuf

Dato : 03-04-03 12:38

> Burde ikke betyde noget, men det er da værd at forsøge.

Jeg prøver , takker

Masterpuf

Fra : Mads Bahrt

Dato : 03-04-03 14:28

Masterpuf wrote:

> Jeg prøver , takker
>
> Masterpuf

Du bør ikke sætte Full duplex til enabled med mindre det er sat i begge
ender (på både computer og switch). Da de fleste billige switche i dag
kun kan køre auto bør du også vælge dette på computeren. Ellers får du
først stabilitetsproblemer.

MVH
Mads