ADSL:Switch mellem 2 Pc med printer
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 23-03-03 19:18

Hej NG
Jeg vil til at investere i ADSL og har hørt at det er godt med en Switch.
Hvordan? Hvilken Switch? Kan jeg tilslutte min printer med LPT?
Har i en god ide? Det skal ikke være nogen dyr Switch en 350,- - 450,-

mvh Kurt

Fra : Michal

Dato : 23-03-03 19:40

In news:9Tmfa.114$YY4.72@news.get2net.dk,
Kurt Pedersen <ktp.ktp@get2net.dk> wrote:

> Hej NG
> Jeg vil til at investere i ADSL og har hørt at det er godt med en
> Switch. Hvordan? Hvilken Switch?
> Har i en god ide? Det skal ikke være nogen dyr Switch en 350,- - 450,-

LevelOne's FSW-2108TX er glimrende, og har nogle gode features.
http://edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684627893

Jeg har ikke prøvet deres 5-ports (2105TX) men den skulle være noget af det
samme (men selvfølgelig med 3 færre stik)
http://edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684627892

> Kan jeg tilslutte min printer med LPT?

Ikke til switchen. Så skal du enten investere i en printerserver, eller også
blot lade en af dine computere agere som printerserver (man kan f.eks. dele
en printer i windows så andre kan udskrive fra den).

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 23-03-03 20:27

Hvordan kobler man printeren til?
Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-03-03 21:57

"Kurt Pedersen" skrev i en meddelelse
> Hvordan kobler man printeren til?
> Kurt

Du installerer den som normalt på den ene PC og aktiverer så fil-
og printerdeling.

Så kan alle PC'er i netværket bruge denne printer.

Alternativt kan du have en særskilt printerserver, der så
fungerer som en ekstra PC, hvor printeren er tilsluttet.

Den PC hvor printeren er tilsluttet skal selvfølgelig være tændt
for at de andre kan bruge printeren.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jNOSPAMve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 24-03-03 20:21

Jeg har to computere koblet sammen i et netværk, og mit egentlige formål med
at bruge en switch var jo at kunne bruge min ADSL forbindelse fra en af dem,
uden at det er nødvendigt at starte dem begge to, og så kunne det jo være
dejligt hvis man kunne koble printeren til således at man kan bruge den
uafhængig af hvilken Pc man har startet op
kurt

Fra : Troels Jensen

Dato : 24-03-03 20:35

"Kurt Pedersen" <ktp.ktp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dejligt hvis man kunne koble printeren til således at man kan bruge den
> uafhængig af hvilken Pc man har startet op

- Og svaret på det er - som Jan osse nævner - en printserver, som er en
lille boks, der erstatter en tændt PC.

Der findes et hav af nyttige oplysninger på nettet om netværk, og et godt
sted at starte er her:

http://www.net-faq.dk/

m.v.h.
Troels

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 25-03-03 19:36

Bingo
Det var lige hvad jeg havde brug for.......Tak
mvh
Kurt

Fra : Troels Jensen

Dato : 25-03-03 20:08

> Bingo
> Det var lige hvad jeg havde brug for.......Tak

Tænkte det nok (C:

Troels