Web Server.. Hvilken internet forbindelse?
Fra : Aksel Spandet

Dato : 20-03-03 01:01

Hej!
Jeg sidder og pusler lidt med idén om at sætte en web server op...
Men hvis jeg skal det vil jeg også have en ordenlig forbindelse....

Jeg regner med at andre også skal have web sider på den....

Men hvor meget kræver det egenlig af forbindelsen?

Hvis vi regner med omkring 100 "hoteller" på serveren.... både store og
små... Hvor meget ville det kræve.... ( Det skal gå rimelig stærkt.... )

Mvh

Aksel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-03-03 08:02

On Thu, 20 Mar 2003 01:00:33 +0100, "Aksel Spandet"
<akselspandet@hotmail.com> wrote:

> Hvis vi regner med omkring 100 "hoteller" på serveren.... både
> store og små... Hvor meget ville det kræve.... ( Det skal gå
> rimelig stærkt.... )

Det er der ingen, der kan svare fornuftigt på, når der ikke er
nogen oplysninger om den forventede trafikmængde.

-A

Fra : Aksel Spandet

Dato : 20-03-03 10:48

Så vil jeg prøve at spørge på en anden måde....

Hvor meget kan en 2mbit linie træke... altså besøgende samtidig...(siderne
skal hentes med en rimlig hastighed)

hva med 4 mbit og hva med 10 mbit....

Jeg er bare ude efter nogle cirka tal... da jeg ikke selv ved hvad det
kræver af forbindelsen at have en web server stående...

Håber der er nogen der kan svare på dette....
Hvis ikke... så vil jeg da meget gerne have nogle eksempler på hvilken
forbindelse i bruger... hvor mange hits i har... hvor mange sider i hoster
og evt et link til jeres hp

Mvh

Aksel

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-03-03 10:57

> [...]
> Jeg er bare ude efter nogle cirka tal... da jeg ikke selv ved hvad det
> kræver af forbindelsen at have en web server stående...

Hvis ikke du formår at vurdere på den forventde mængde trafik, tror jeg ikke
du bør give dig i kast med at hoste ~100 websites.

> [...]
> Hvis ikke... så vil jeg da meget gerne have nogle eksempler på hvilken
> forbindelse i bruger... hvor mange hits i har... hvor mange sider i hoster

Jeg hoster selv cirka 10-15 mindre sites (primært egne) på en 512/512 ADSL.
Det kører udemærket (for mig).

mvh
Kim Jensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-03-03 12:10

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Så vil jeg prøve at spørge på en anden måde....
>
> Hvor meget kan en 2mbit linie træke... altså besøgende
> samtidig...(siderne skal hentes med en rimlig hastighed)

ca 200kB/s

> hva med 4 mbit og hva med 10 mbit....

ca. 400kB/s og 1mB/s

> [...]
> Hvis ikke... så vil jeg da meget gerne have nogle eksempler på hvilken
> forbindelse i bruger... hvor mange hits i har... hvor mange sider i

Det kommer meget an på hvilke kunder du vil hoste for. Hvis der er tale om
100 sites der blot indeholder et par sider med lidt grafik osv. og har 10-
100 besøgende i timen, så ja, er en 2mbit måske ganske rigeligt.

Til gengæld hvis du pludselig hoster en kunde, som har en masse større
filer der skal downloades og mange pludselig ønsker at gøre det, så er der
helt klart brug for en meget større linje, både for at dine kunder samt
brugere af sitet ikke skal blive utilfredse.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 20-03-03 14:49

On Thu, 20 Mar 2003 11:09:49 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> crashed Echelon writing

>ca 200kB/s

>ca. 400kB/s og 1mB/s

Rettelse 400 KB/s og 1 MB/s da lille m dækker over betegnelsen mili som
betyder tusindedel.

Og er det bits man snakker om så hedder det Kb/Mb/Gb/Tb/Pb osv.
Flemming Jacobsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-03-03 15:20

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> crashed Echelon
writing news:cehj7vcvgcbdmmdplkce0p6teksi652odm@4ax.com:

> Rettelse 400 KB/s og 1 MB/s da lille m dækker over betegnelsen mili som
> betyder tusindedel.
>
> Og er det bits man snakker om så hedder det Kb/Mb/Gb/Tb/Pb osv.

Når man får andre til at rette sig, indser man sine fejltagelser :)

/me bonks /me on the head

--
Bjarke Andersen