Udskiftning af Bundkort uden at skulle gen~
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-03 08:22

Hej I NG

Kan jeg udskifte mit Bundkort (ECS L7VTA) er ikke tilfreds med det!!!! Med
et andet feks et Soltek eller Abit uden at skulle geninstallere Mit Windows
Xp Pro DK???????
Er der en måde at gøre dette på, har hørt at det er svært. (En guide ville
være fedt) Jeg har en T-Bred 2400+ og ville måske gerne kunne OC lidt på den
med et andet bundkort. Håber på svar, på forhånd tak.

--
Venlig Hilsen/Best Regards
Jan Andersen

Fra : jk

Dato : 27-03-03 09:11

On Thu, 27 Mar 2003 08:21:53 +0100, "Sapdap" <Sorry> wrote:

> [...]
>være fedt) Jeg har en T-Bred 2400+ og ville måske gerne kunne OC lidt på den
>med et andet bundkort. Håber på svar, på forhånd tak.

Ja, det kan man godt. Jeg plejer at gøre det. Men nogle siger, at det
bliver bedst med en clean install.

Opskriften er:

Med windows xp er det muligt at lave en repair install, hvor registry
så ikke overskrives. Herved bevares intallerede programmer.

Man gør således:
- instil bios til at boote på cd-rom
- find din windows xp cd
- boot på den
- den starter

- 2. gang der tilbydes Repair , det er lige efter F8 agreement, vælges
Repair, eller hvad det hedder i danske version. Så kører det.

Dit bundkort er med KT400 chipset. Problemet er, at når du isætter et
bundkort med et andet chipsæt, vil XP ikke boote. Derfor denne repair
install, nærmest forfra.

mvh

John

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 27-03-03 10:42

Sapdap wrote:

> Er der en måde at gøre dette på, har hørt at det er svært. (En guide
> ville være fedt) Jeg har en T-Bred 2400+ og ville måske gerne kunne
> OC lidt på den med et andet bundkort. Håber på svar, på forhånd tak.

Der er en masse om emnet på http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/.

Jeg har selv skiftet fra ASUS P2B med Celeron processor (Intel 440BX chipset)
til Soltek SL-75KAV med AMD XP2000+ (KT133A chipset) uden at geninstallere
Windows 2000.
Det eneste jeg rent faktisk gjorde før skiftet var at sætte IDE-driverne til
"Standard Dual-Channel PCI IDE Controller".

Efter skift af hardware og opsætning af BIOS bootede Windows 2000 fint op
og detekterede al hardware på ny. Efterfølgende installerede jeg driverne
til lydkort, chipset mv. fra den medfølgende CD.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 27-03-03 16:07

Sapdap wrote:

> [...]
> være fedt) Jeg har en T-Bred 2400+ og ville måske gerne kunne OC lidt på den
> med et andet bundkort. Håber på svar, på forhånd tak.

I d:\Support\Tools på din Windows XP plade findes der en DEPLOY.CAB som
indeholder værktøjet SysPrep.

Efter at have kørt SysPrep vil PC'eren genstarte og køre en del af
installationen igennem - alle installerede programmer bibeholdes.

Jeg har dog aldrig prøvet dette på en XP - kun på en 2000.

Det kan være at andre kan bidrage med nogle erfaringer ?

/klaus

Fra : ab

Dato : 27-03-03 16:38

Jeg kører med udskiftelige harddiske mellem 3 forskellige PC´er - det giver
ikke anledning til nogen form for ominstallering / reparation - det ville
for øvrigt også gøre et sådant system ganske ubrugeligt.

ab