Fujitsu-Siemens Celvin computer
Fra : Michael [2800]

Dato : 27-03-03 13:48

Hej,

Jeg sidder lige og bander lidt over en computer som jeg har påtaget mig at
installere Windows 2000 på og det går da også meget godt, bortset fra det
indbyggede modem, Windows kan ikke finde det og jeg har ingen ide om hvad
det heder og det er lidt noget skidt Derfor spørger jeg jer, er der en
eller anden der kender den famøse computer og eller ved hvad det er for et
modem? eller har et råd til hvordan jeg "finder" modemet, jeg har prøvede
standard 56K udenn held.

Computeren er sådan en lille "gennemsigtig" lilla sag på højde med en mælk
og bred som en dårlig mælk (meget dårlig) jeg kan ikke finde andet navn end
Celvin

/md

Fra : Christian Mygind

Dato : 27-03-03 14:21

Michael [2800] wrote:
> Hej,
>
> Jeg sidder lige og bander lidt over en computer som jeg har påtaget
> mig at installere Windows 2000 på og det går da også meget godt,
> bortset fra det indbyggede modem,

http://www.schlechte-produkte.org/computer/celvin.html bitchslapper den
maskine temmeligt ondt.

Du kan med http://www3.fujitsu-siemens.com/service/homepc/driver.zip
detecteret hvilket modem du har i maskinen.
Virker det ikke kan du installere det som et standardmodem og vælge
"undersøg modem" i XP eller "flere oplysninger" i Win9x, hvorved maskinen
spørge modemet om nogle faste data. Svaret der returneres indeholder typisk
data om modem'ets chipsæt, og så plejer en google-søgning at give svaret.

/Chr

Fra : Michael [2800]

Dato : 27-03-03 15:13

Jeg takker for det hurtige svar og håber at det er det der skulle til.

/md